ABD Dışişleri Bakanı Marco Rubio, Bahreyn ziyareti sırasında yaptığı açıklamalarda, Körfez ülkelerinin Hürmüz Boğazı'nda geçiş ücreti veya benzeri bir uygulamaya destek vermediğini belirterek İran'ın bu yöndeki talebine net bir şekilde karşı çıktı.
Rubio: Gemiler geçmezse anlaşma ihlali olur
Rubio, Körfez ülkelerinin endişelerini paylaştığını ifade ederek, 'Biz sadece gemilerin geçip geçmediğiyle ilgileniyoruz. Gemiler geçmezse bu, İran'la yaptığımız anlaşmanın doğrudan ihlali olur' dedi. ABD'li bakan, İran için bir yeniden yapılandırma fonunun Körfez ülkeleriyle görüşülmediğini de sözlerine ekledi.
Umman'ın tutumu net
İran ve Umman tarafından oluşturulduğu söylenen 'geçici deniz koridoru' ile ilgili tartışmalara da değinen Rubio, Umman'ın Hürmüz'de ücretlendirme sistemine sıcak bakmadığını kaydetti. Bu açıklamalar, bölgedeki deniz ticareti ve enerji nakliyesi açısından kritik öneme sahip Hürmüz Boğazı'nda olası bir geçiş ücreti uygulamasının önünü kesmiş oldu.



