Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki son duruma ilişkin önemli açıklamalarda bulundu. Bakan Uraloğlu, bölgedeki gelişmeleri ilk andan itibaren anbean takip ettiklerini ve ilgili tüm kurumlarla koordinasyon içinde hareket ettiklerini vurguladı.
15 Türk Gemisi Güvenle Bölgeden Ayrıldı
Bakan Uraloğlu, 26 Haziran 2026 itibarıyla bölgede bekleyen gemilerin tamamının emniyetle çıkış yaptığını belirterek, toplam 15 geminin güvenli şekilde bölgeden ayrıldığını açıkladı. Bu gemilerde toplam 99 Türk personelin bulunduğunu ifade etti.
Körfez'de Ticari Faaliyetlerine Devam Eden Gemiler
Açıklamasında ayrıca, bölgede bulunan 3 Türk sahipli geminin Körfez içerisinde ticari faaliyetlerini sürdürdüğü için ayrılış talebinde bulunmadığını aktaran Bakan Uraloğlu, Basra Körfezi'nden anlık ayrılma talebi olan herhangi bir geminin bulunmadığını söyledi. Vatandaşların ve denizcilerin güvenliği için sürecin hassasiyetle takip edilmeye devam edildiğini belirtti.
Süreç Yakından Takip Ediliyor
Bakan Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki gelişmelerin başından itibaren dikkatle izlendiğini ve tüm ilgili kurumlarla koordinasyonun sürdüğünü yineledi. Türk gemilerinin ve personelinin güvenliğinin en öncelikli konu olduğunu vurguladı.



