Eski İsrail Başbakanı Naftali Bennett, 2021-2022 yıllarındaki görev süresi boyunca İran'da internet erişimini ve sosyal medya platformlarının açık kalmasını sağlamak amacıyla on binlerce Starlink internet uydu alıcısı satın alarak ülkeye kaçak yollarla soktuklarını açıkladı.
Bennett'ten mevcut hükümete eleştiri
Yahudi Haber Sendikası'nın (JNS) Uluslararası Politika Zirvesi'nde konuşan Bennett, Binyamin Netanyahu liderliğindeki mevcut İsrail hükümetini hedef alarak, "Maalesef mevcut basiretsiz İsrail hükümeti bu çalışmayı durdurdu. Protestolar patlak verdiğinde ise bu altyapı orada hazır değildi" ifadelerini kullandı.
İran'da Starlink nedeniyle gözaltılar
ABD-İsrail'in İran'a yönelik saldırıları sırasında bazı İran vatandaşları, Starlink uydu cihazı bulundurdukları suçlamasıyla gözaltına alınmıştı. İran yönetimi, internet sansürünü delmek için kullanılan bu cihazlara karşı sert önlemler alıyor.
Starlink sistemi nasıl çalışıyor?
Starlink, Elon Musk'ın SpaceX şirketinin geliştirdiği, uzay tabanlı bir internet sistemi olarak biliniyor. Yörüngede bulunan 3 bin 200'den fazla Starlink uydusu, dünyanın en uzak bölgelerine yüksek hızda ve geniş bantlı internet sağlıyor. Sistem, özellikle internet altyapısının yetersiz olduğu veya sansür uygulanan bölgelerde alternatif bir iletişim kanalı sunuyor.



