Eski Başbakan Bennett: İsrail İran'a Starlink Alıcıları Soktu
Bennett: İsrail İran'a Starlink alıcıları soktu

Eski İsrail Başbakanı Naftali Bennett, İsrail'in hükümet karşıtı protestoculara yardım etmek amacıyla İran'a gizlice on binlerce Starlink uydu internet alıcısı soktuğunu itiraf etti. Bennett, Kudüs'teki JNS Uluslararası Politika Zirvesi'nde yaptığı konuşmada, 2021-2022 yıllarında başbakanlık döneminde bu operasyonu başlattığını söyledi.

Starlink Cihazları Protestocular İçin Tasarlanmıştı

Bennett, Elon Musk'ın SpaceX şirketine ait Starlink sistemlerinin, İranlı protestocuların koordinasyon sağlamasına ve nihayetinde hükümeti devirmesine imkan tanımak amacıyla ülkeye sokulduğunu belirtti. Ancak Başbakan Binyamin Netanyahu liderliğindeki mevcut hükümetin bu planları sürdürmediğini ifade ederek, "Maalesef mevcut beceriksiz İsrail hükümeti bunu yapmayı bıraktı. Ve protestolar patlak verdiğinde o altyapı orada yoktu" dedi.

İran'da İnternet Kesintileri ve Protestolar

İranlı yetkililer, ocak ayında ülke genelinde patlak veren protestolar ve şubat ayı sonunda başlayan ABD-İsrail'in İran'la savaşı da dahil olmak üzere, bu süreçte halkın internete erişimini kesti. Starlink'in İran'da faaliyet göstermek için lisansı bulunmuyor ancak Musk daha önce hizmetin orada aktif olduğunu açıklamıştı. İran daha önce İsrail ve ABD'yi, güvenliğini sarsmak amacıyla ülkeye bu cihazları gizlice sokmakla suçlamıştı.

Geniş Pickt afişi — Telegram için ortak alışveriş listesi uygulaması

Bennett'ten Hükümete Eleştiri ve Gelecek Planları

Bennett, göreve geri dönmesi halinde İran hükümetini devirmek amacıyla çalışmalar yapacağını söyledi. Eski başbakan, bunun doğrudan askeri saldırıların gerisinde kalan, ekonomik ve endüstriyel sabotaj gibi saldırıları da içerebileceğini belirtti. Bennett'in açıklamaları, İsrail'in İran'a yönelik gizli operasyonlarını bir kez daha gündeme getirdi.

Pickt makale sonrası afişi — aile illüstrasyonlu ortak alışveriş listesi uygulaması