Hizbullah Lideri Naim Kasım: Çerçeve Anlaşma Yok Hükmünde ve Aşağılayıcı
Hizbullah Lideri: Çerçeve Anlaşma Yok Hükmünde

Hizbullah lideri Naim Kasım, ABD arabuluculuğunda İsrail ile Lübnan arasında imzalanan çerçeve anlaşmasını 'yok hükmünde ve aşağılayıcı' olarak nitelendirerek, İsrail'in İran-ABD mutabakat zaptı uyarınca Lübnan'dan çekilmesini talep etti. Kasım, Washington'da imzalanan anlaşmaya yönelik ilk değerlendirmesinde, Lübnanlı yetkililerin bir başarı olarak gördükleri anlaşmayı 'aşağılayıcı ve yok hükmünde' kabul ettiklerini söyledi.

Anlaşma 'Yüz Karası' Olarak Değerlendirildi

Kasım, anlaşmanın bir 'yüz karası' ve 'egemenlikten taviz vermek' anlamına geldiğini vurguladı. İsrail'in İran-ABD mutabakat zaptı uyarınca Lübnan'dan çekilmesini talep eden Kasım, İsrail'in çekilmesini Lübnan genelindeki direnişin silahsızlandırılmasına bağlamanın, tüm kırmızı çizgileri aşan ve Lübnan'ı düşman İsrail'in elinde bir piyon haline getiren çok tehlikeli bir öneri olduğunu belirtti.

Beyrut'ta Protestolar

Anlaşmanın yapıldığına dair açıklamaların ardından başkent Beyrut'ta, Hizbullah destekçilerince lastik yakılarak yolların kapatıldığı protestolar düzenlendi. Protestocular, anlaşmayı reddettiklerini ve Hizbullah'ın tutumunu desteklediklerini ifade etti.

Pickt makale sonrası afişi — aile illüstrasyonlu ortak alışveriş listesi uygulaması
Geniş Pickt afişi — Telegram için ortak alışveriş listesi uygulaması