Hizbullah Genel Sekreteri Naim Kasım, Aşure Günü vesilesiyle yaptığı konuşmada, İran ile ABD arasında imzalanan Mutabakat Zaptı'nı değerlendirdi. Kasım, bu belgenin ABD ve İsrail'in yenilgisinin resmi ilanı olduğunu söyledi.
Mutabakat Zaptı ve Yenilgi Vurgusu
Kasım, "İran direnç göstermeyi başardı ve bu Mutabakat Zaptı'nı imzaladı. Bu belge, ABD ile İsrail'in yenilgisinin resmi ilanıdır" ifadelerini kullandı. Hizbullah lideri, İsrail'in Lübnan'dan şartsız olarak çekilmesi gerektiğini belirterek, İsrail'in varlığının nedeninin Hizbullah olmadığını, aksine İsrail'in Lübnan'ı ilhak ve işgal etmek istediği için burada bulunduğunu vurguladı.
Lübnan Hükümetine Birlik Çağrısı
Kasım, Lübnan yönetiminin halkın yarısını karşısına almayı göze alamayacağını ifade ederek, "İsrail-AND projesini bozduk ve yeni bir aşamaya girdik" dedi. Lübnan hükümetinin ülkenin egemenliğini koruma yönünde adım atması halinde Hizbullah'ın hükümetin yanında yer alacağını söyleyen Kasım, "Düşmana karşı safları birleştirin, ABD ve İsrail'in dayatmalarını ve çıkarlarını uygulamayı bırakın" çağrısında bulundu.
Stratejik Sabır ve Silahlanma Meselesi
Hizbullah'ın bu süreçte itidalli davrandığını ancak bunun zayıflık değil bir stratejinin parçası olduğunu belirten Kasım, "Zafere giden yol dayanıklı olmaktan geçer. Sabır geleceği inşa eder, dengeleri değiştirir ve zalimin tahakkümünü yıkar" dedi. Litani Nehri'nin kuzeyinde silahsızlanmaya karşı olduklarını vurgulayan Kasım, "Silah meselesi, İsrail'in tamamen ve şartsız şekilde çekilmesinden sonra Lübnan içinde ele alınacak. Bizi ortadan kaldırmayı amaçlayan bu saldırıyı durdurduk. Direniş, İsrail işgalinin bir sonucudur" ifadelerini kullandı.



