NATO Genel Sekreteri Rutte: Erdoğan-Trump görüşmesi çok kritik
Rutte: Erdoğan-Trump görüşmesi çok kritik

NATO Genel Sekreteri Mark Rutte, ABD Başkanı Donald Trump ile gerçekleştirdiği canlı yayında önemli açıklamalarda bulundu. Rutte, Türkiye'de düzenlenecek NATO zirvesine ilişkin değerlendirmelerde bulunarak, “Ankara'da yapılacak zirve için sabırsızlanıyoruz” ifadelerini kullandı.

Erdoğan-Trump görüşmesi kritik

Rutte, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile ABD Başkanı Donald Trump arasında gerçekleşmesi beklenen görüşmeye dikkat çekerek, bu görüşmenin “çok kritik” olacağını belirtti. NATO Genel Sekreteri, ittifakın geleceği ve bölgesel güvenlik konularında bu görüşmenin belirleyici rol oynayacağını vurguladı.

NATO zirvesi Ankara'da

NATO'nun önümüzdeki dönemde Ankara'da düzenlenecek zirvesi, ittifak üyelerinin bir araya geleceği önemli bir platform olacak. Rutte, zirvenin Türkiye'nin ev sahipliğinde gerçekleşmesinden duyduğu memnuniyeti dile getirerek, “Türkiye, NATO'nun önemli bir müttefikidir” dedi.

Geniş Pickt afişi — Telegram için ortak alışveriş listesi uygulaması

Zirve kapsamında savunma harcamaları, terörle mücadele ve Doğu Avrupa'daki güvenlik durumu gibi başlıkların ele alınması bekleniyor. Rutte, tüm müttefiklerin ittifakın caydırıcılık ve savunma kapasitesine katkı sağlaması gerektiğini hatırlattı.

Trump ile canlı yayın

ABD Başkanı Donald Trump ile birlikte katıldığı canlı yayında konuşan Rutte, NATO'nun birliğine vurgu yaparak, “Müttefikler arasındaki dayanışma her zamankinden daha önemli” ifadesini kullandı. Trump ise Türkiye ile ilişkilere değinerek, NATO müttefiki olarak Türkiye'nin rolünün altını çizdi.

Pickt makale sonrası afişi — aile illüstrasyonlu ortak alışveriş listesi uygulaması