Irak OPEC'ten Ayrılma Sinyali Verdi: Kota Baskısı Büyüyor
Irak OPEC'ten Ayrılma Sinyali Verdi: Kota Baskısı

Bloomberg News'te yer alan habere göre, Iraklı üst düzey bir yetkili, Petrol İhraç Eden Ülkeler Örgütü'nün (OPEC) Irak'a daha yüksek petrol üretim kotası tahsis etmemesi halinde gelecekte örgütten ayrılmayı değerlendirebileceğini söyledi. Yetkili, Bağdat'ın İran savaşı sırasında yaşanan satış kaybının yol açtığı mali sıkıntıyı telafi etmek için üretimi artırma imkanına ihtiyaç duyduğuna inandığını belirtti. Yetkili, Irak'ın şimdilik örgütte kalacağını vurguladı.

BAE'nin Ardından Irak da Ayrılma Sinyali Verdi

Birleşik Arap Emirlikleri, üretim kısıtlamaları konusunda örgüt lideri Suudi Arabistan ile yıllardır süren gerginliğin ardından OPEC'ten ayrılmaya karar vermişti. Irak'ın bu hamlesi, OPEC içinde artan huzursuzluğu gözler önüne seriyor.

Kota İncelemesi Yıl Sonuna Kadar Sürecek

OPEC ve ortakları, her üyenin teknik olarak ne kadar petrol çıkarabileceğine dair inceleme başlattı. İncelemenin yıl sonuna kadar tamamlanması ve 2027 yılı üretim hedeflerinin belirlenmesinde kullanılması planlanıyor. Irak'ın talebi, bu inceleme sürecinde daha yüksek bir kota alması yönünde.

Pickt makale sonrası afişi — aile illüstrasyonlu ortak alışveriş listesi uygulaması
Geniş Pickt afişi — Telegram için ortak alışveriş listesi uygulaması