Aksaray'da yaşayan 76 yaşındaki emekli Mustafa Sanık, her yıl 15 bin fidanı toprakla buluşturarak çorak araziyi ormana dönüştürüyor. Sanık, bu ağaçların bakımlarını da aksatmayarak doğaya olan sevgisini gösteriyor.
Vatan sevgisi fidana yansıdı
Mustafa Sanık, ilk fidanını 15 Ekim 1999 yılında kentin simgesi haline gelen Kılıçarslan Tepesi'ne ekti. O günden beri tek başına ve kendi imkanları ile bölgede ağaçlandırma çalışmaları yapan Sanık'ın diktiği fidanlar bugün ormana dönüştü. Oluşturduğu ormana Kıbrıs Barış Harekâtı'nda gösterdiği kahramanlıktan dolayı Cengiz Topel'in adını veren Sanık, her yıl 15 bin meşe palamudu ve badem fidanını toprakla buluşturuyor.
Fidanların bakımını ihmal etmiyor
Fidanların birçoğu kuraklık ve çeşitli nedenlerle büyüyemese de Sanık her gün sabah çocuğu gibi sevdiği ağaçlarının yanına giderek bakımlarını yapıp sulama işlemlerini gerçekleştiriyor. Sanık, diktiği ve büyüyen yaklaşık 25 bin fidanı bir hobi olarak değil, vatana ve millete hizmet olarak gördüğünü söylüyor.
Sanık, "Herkesin milleti için, vatanı için bir şeyler yapması gerektiğine inanıyorum. Benim okul, hastane veya başka bir şey yaptıracak gücüm yok. Ama bir fidan dikerek vatanıma en güzel şekilde hizmet edebiliyorum. Bir fidan dikmenin geleceğe en büyük hizmet olduğuna inanıyorum" dedi.
"Ağaç dikerek, doğamızı koruyarak geleceğimize sahip çıkmalıyız. Daha güzel ve daha yeşil bir dünya için hemen adım atmalıyız. Herkes kendi adına bir fidan dikse dünya daha da güzelleşecek. Ben gücüm yettiğince bir şeyler yapmak istiyorum" diye konuştu.



