İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan, ABD ile imzalanan mutabakat zaptının uygulanmasının bölgedeki birçok sorunu azaltabileceğini ve istikrarı güçlendirebileceğini söyledi. Pezeşkiyan, Türkiye, Pakistan, Katar ve Suudi Arabistan gibi bölge ülkeleriyle ilişkilerin genişletilmesine öncelik verdiklerini ifade etti.
Pakistan ziyareti ve mutabakat vurgusu
İran devlet televizyonunun haberine göre Pezeşkiyan, ABD ile müzakere sürecinin arabulucusu Pakistan'ın Başbakanı Şahbaz Şerif ve Genelkurmay Başkanı Mareşal Asim Munir'in daveti üzerine Pakistan'a gitti. Pakistan'a hareketinden önce yaptığı açıklamada, Pakistanlı yetkililerin ABD ile diplomasi sürecinde önemli rol oynadığını belirtti.
Pezeşkiyan, "Bugün başlayan bu gezi, Pakistan hükümetinin desteğini takdir etmenin yanı sıra, mutabakat zaptının tüm maddelerinin uluslararası hukuk çerçevesinde ve İran halkının hak ve özgürlükleri çerçevesinde uygulanmasını ve imzalananların tam olarak işler hale gelmesini gerektiren bir yolu izlemeyi amaçlamaktadır" dedi.
Bölgesel istikrar ve güvenlik
ABD ile imzalanan mutabakatın eksiksiz uygulanmasını istediklerini belirten Pezeşkiyan, "Bu mutabakat zaptının uygulanmasıyla bölgedeki birçok sorun azalabilir. Siyonist rejimin (İsrail), İslam ülkelerine karşı haksız savaşları ve saldırganlıkları devam ederken bölgesel istikrar ve güvenliğin güçlendirilmesinin yolu da açılacaktır" ifadelerini kullandı.
İslam ülkeleriyle ilişkilerin genişletilmesi
Pakistan ziyaretinde ticaret, ekonomi, kültür, güvenlik, askeri alanların yanı sıra barış ve güvenlik konularında ortak görüşmeler ve istişareler yapacaklarını aktaran Pezeşkiyan, "İran ile Pakistan ve Türkiye, Katar, Suudi Arabistan ve bölgedeki diğer ülkeler dahil, İslam ülkeleriyle daha da genişleyen ilişkiler, Devrim Rehberi'nin (İran lideri Mücteba Hamaney) vurguladığı yaklaşıma uygun olarak sürdürülmekte ve hükümetin gündeminde öncelikli bir konudur" dedi.



