NATO Zirvesi Öncesi Siber Güvenlik Tedbirleri Artırılıyor
Cumhurbaşkanlığı Siber Güvenlik Başkanlığı (SGB), 5-10 Temmuz tarihleri arasında gerçekleştirilecek NATO zirvesi öncesinde 81 il valiliğine kritik altyapıların siber saldırılara karşı dayanıklılığının güçlendirilmesi amacıyla bir yazı gönderdi. Yazıda, siber saldırıların yurt genelinde bertaraf edilmesi için tüm kritik kamu kurumları ve özel kuruluşların siber önlemlerini artırması gerektiği vurgulandı.
Kritik Altyapılar ve İnternet Erişiminde Denetim
SGB'nin genelgesi kapsamında, internet erişim altyapıları, veri merkezleri ve haberleşme sistemleri detaylı bir şekilde gözden geçirilecek. Ayrıca, felaket kurtarma senaryoları ve yedeklilik mekanizmaları devreye sokulacak. Bu önlemler, olası siber saldırılara karşı kesintisiz hizmet sağlanmasını hedefliyor.
Kamu Kurumlarının İnternet Sitelerine Erişim Kısıtlaması
NATO zirvesi süresince, kamu kurumlarının internet sitelerine erişimde kısıtlamalar uygulanacak. Bu tedbir, siber saldırı riskini minimize etmek ve kritik bilgilere yetkisiz erişimi engellemek amacı taşıyor.



