Milli Eğitim Bakanlığına (MEB) bağlı ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarındaki yaklaşık 18 milyon öğrenci, 26 Haziran Cuma günü karnelerini alarak yaz tatiline girecek. 2025-2026 eğitim-öğretim yılı, 8 Eylül 2025'te başlamıştı.
Dönem Sonu Etkinlikleri ve Ara Tatiller
Birinci dönem ara tatili 10-14 Kasım 2025, ikinci dönem ara tatili ise 16-20 Mart 2026 tarihlerinde yapıldı. 2 Şubat'ta başlayan ikinci dönem, 26 Haziran'da sona erecek. Okulların son haftasında MEB, "Dönem Sonu Kültür, Sanat ve Spor Faaliyetleri Haftası Planı" hazırladı. Bu kapsamda sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif etkinliklerle öğrencilerin eğlenerek öğrenmesi hedefleniyor.
Öğretmen Seminerleri ve Ders Kitapları
Öğretmenlere yönelik 29-30 Haziran'da gerçekleştirilecek "2026 Haziran Dönemi Mesleki Çalışma Semineri" çevrim içi düzenlenecek. Seminer, "Bağımsızlık (Bağımlılık) ve Aile" ile "Dijital Çağ ve Aile" konularını içerecek. Bakanlık, 2025-2026 eğitim öğretim yılında yaklaşık 184 milyon ders kitabını ücretsiz olarak okullara dağıttı.
Yeni Müfredat ve Kıyafet Uygulaması
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamındaki yeni müfredat, ana sınıfı, ilkokul 1-2, ortaokul 5-6 ve ortaöğretim hazırlık ile 9-10. sınıflarda kademeli olarak uygulandı. Ayrıca bu yıl okullarda kıyafet uygulaması başlatıldı. Okul kıyafetleri, velilere maddi külfet oluşturmaması için okul müdürlüklerince belirlendi.
Çevre ve Sürdürülebilirlik Etkinlikleri
Eğitim yılı "Her Çocuk Bir Fidan, İlk Ders Yeşil Vatan" temasıyla başladı. Tarım ve Orman Bakanlığı ile imzalanan protokol kapsamında tüm ilkokul öğrencilerine fidan dağıtıldı. Yıl boyunca "Yeşil Vatan-Benim Okulum Geleceğe Çare" etkinlikleriyle her ay farklı bir tema işlendi.
Ramazan ve Özel Gün Etkinlikleri
Ramazan ayı boyunca "Maarifin Kalbinde Ramazan" temasıyla etkinlikler düzenlendi. Nisan ayında 23 Nisan kapsamında "Maarifin Kalbinde Çocuk", mayıs ayında ise "Maarifin Kalbinde Marifetli Gençlik" temalı etkinlikler yapıldı. İkinci dönemin ilk haftası "Bayrak Sevgisi" temasına ayrıldı.
Dijital Platformlar ve LGS
MEB, "Okul Dışı Öğrenme" dijital platformunu hayata geçirdi. BiP üzerinden Öğretmen Bilgi Servisi (ÖBS) ve Okul-Veli Asistanı (OVA) kuruldu. Ayrıca yapay zeka destekli "Türkiye'nin Yabancı Dil Öğrenme Platformu (DİLİM)" erişime açıldı. LGS kapsamındaki merkezi sınav 13 Haziran'da yapıldı; 1 milyon 22 bin 658 aday katıldı ve 924 bin 191 öğrenciye beslenme paketi dağıtıldı. 2026-2027 eğitim öğretim yılı ise 14 Eylül'de başlayacak.



