Güney Kore ile 5 Yılda 50 Milyar Dolarlık Ticaret Hedefi
Güney Kore ile 5 Yılda 50 Milyar Dolarlık Ticaret

Türkiye ile Güney Kore arasında ticaret hacminin 5 yıl içinde 50 milyar dolara yükseltilmesi hedefleniyor. Bu kapsamda iki ülke arasında çeşitli alanlarda iş birliği anlaşmaları imzalandı.

Hedef: 5 Yılda 50 Milyar Dolar

Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, Güney Kore Ticaret, Sanayi ve Enerji Bakanı Sung Yun-mo ile bir araya geldi. Görüşmede, ikili ticaret hacminin mevcut 7 milyar dolardan 2025 yılına kadar 50 milyar dolara çıkarılması için mutabık kalındı. Pekcan, "İki ülke arasındaki ticaret potansiyelini tam olarak kullanmak istiyoruz" dedi.

Yeni İş Birliği Alanları

Anlaşmalar kapsamında savunma sanayi, enerji, altyapı, dijital ekonomi ve yeşil teknolojiler gibi alanlarda iş birliği öngörülüyor. Ayrıca, Güney Koreli firmaların Türkiye'deki yatırımlarının artırılması teşvik edilecek. Pekcan, "Güney Kore ile stratejik ortaklığımızı daha da ileri taşıyacağız" ifadelerini kullandı.

Geniş Pickt afişi — Telegram için ortak alışveriş listesi uygulaması

Serbest Ticaret Anlaşması Görüşmeleri

İki ülke arasında Serbest Ticaret Anlaşması (STA) müzakerelerinin de hızlandırılması kararlaştırıldı. STA'nın imzalanması halinde ticaret hacminin daha da artması bekleniyor. Güney Kore Bakanı Sung, "Türkiye ile ticari ilişkilerimizi geliştirmek için kararlıyız" diye konuştu.

Rakamlarla Mevcut Durum

2020 yılında Türkiye ile Güney Kore arasındaki ticaret hacmi 7 milyar dolar seviyesinde gerçekleşti. Türkiye'nin Güney Kore'ye ihracatı 1,5 milyar dolar, ithalatı ise 5,5 milyar dolar oldu. Yeni hedefle birlikte ihracatın da artırılması planlanıyor.

Pickt makale sonrası afişi — aile illüstrasyonlu ortak alışveriş listesi uygulaması