Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) delegeleri, 33. Olağan Genel Kurul'da bir dönem daha Mustafa Gültepe ile devam kararı aldı. İstanbul'da gerçekleştirilen seçime tek aday olarak katılan Gültepe, ikinci kez TİM Başkanı seçildi.
Gültepe'den teşekkür ve hedef açıklaması
Sonuçların açıklanmasının ardından konuşan Gültepe, güven ve destekleri için TİM delegelerine teşekkür etti. Zorlu bir süreçten geçerken ihracat ailesinin gösterdiği birlik ve dayanışmanın çok anlamlı olduğunu vurguladı. Gültepe, "Küresel ve ulusal ölçekteki zorluklara rağmen ilk dört yılın hepsinde hem mal hem de hizmet ihracatını artırmayı başardık. İkinci dört yıl ise Türkiye'yi ihracatta ilk 10 ülke arasına çıkarma hedefine giden yolculukta hızlanma dönemi olacak" dedi.
Seçim süreci ve katılım
Genel Kurul'a yoğun katılım oldu. Gültepe'nin tek aday olması, sektördeki birlik ve beraberlik mesajı olarak yorumlandı. Delegeler, mevcut başkanın yeniden seçilmesiyle istikrarın devamından yana oy kullandı.
İhracat hedefleri ve beklentiler
Gültepe'nin ikinci döneminde, Türkiye'nin ihracatını artırmaya yönelik yeni stratejiler bekleniyor. İlk dört yılda hem mal hem hizmet ihracatında büyüme kaydedilirken, önümüzdeki dönemde ülkenin küresel ihracat sıralamasında ilk 10'a girmesi hedefleniyor. TİM, bu hedef doğrultusunda ihracatçılara destek ve teşvik çalışmalarını sürdürecek.



