Hakkari merkez ile Yüksekova ilçesi arasında yer alan Cennet Cehennem Vadisi, sarp kayalıklar ve yüksek dağlarla çevrili eşsiz doğasıyla ziyaretçilerine aynı anda dört mevsimi bir arada sunuyor. Vadide bir tarafta metrelerce yükseklikteki kar kütleleri ve buzullar bulunurken, diğer tarafta rengarenk çiçekler açıyor.
Milli Park İlan Edilen Bölge Doğaseverlerin Akınına Uğruyor
Cumhurbaşkanı kararıyla 6 yıl önce milli park ilan edilen Cilo Dağları'ndaki 4 bin 135 rakımlı Uludoruk'un yer aldığı vadi, doğal güzellikleri ve parkurlarıyla doğaseverlerin ve sporcuların en çok tercih ettiği yerlerden biri haline geldi. Bugünlerde spor kulüpleri, dernekler ve tur şirketleri aracılığıyla bölgeye gelenler yoğunluk oluşturuyor.
Ziyaretçiler Buzullara Yürüyerek Ulaşıyor
Yaklaşık 2 saatlik yürüyüşün ardından metrelerce yükseklikteki kar kütleleri, buzul gölü ve buzulların bulunduğu alana ulaşan ziyaretçiler, hem yıllarca saklı kalan güzellikleri görme imkanı buluyor hem de doğayla iç içe zaman geçiriyor. Vadideki akarsular ve yeşilin tonlarının hakim olduğu arazilerde açan çiçekler, adeta bir tabloyu andırıyor.
Van'dan Gelen Sporcu: 'Hakkari Keşfedilmeyi Bekleyen En Güzel Coğrafyalardan Biri'
Koşu kulübü üyeleriyle Van'dan gelen Serdar Murat, vadide koşu yaptıklarını belirterek, "Türkiye'nin birçok yerinden insanlar burayı ziyaret ediyor. Yaklaşık 3,5 kilometrelik parkurun ardından buzullar ve şelale var. Türkiye'nin en yüksek ikinci zirvesi burada. Çok güzel, el değmemiş bir yer. Kışın buraya kardan dolayı gelinemiyor. Kamp için çok uygun. Biz de yaklaşık 20 kişilik arkadaş grubumuzla koşu yaptık. Motor, doğa yürüyüşü, kampçılık, dağcılık ve diğer spor faaliyetleri için çok uygun. Hakkari, keşfedilmeyi bekleyen en güzel coğrafyalardan birisi" dedi.
İngiltere'den Gelen Ziyaretçi: 'Görülmesi Gereken Muhteşem Bir Yer'
İngiltere'den gelen Erol Aydın ise bölgedeki güzellikleri görmek için kenti ziyaret ettiklerini dile getirdi. Aydın, "Reşko olarak bilinen Uludoruk'un eteklerine kadar gittik. Yukarıda buzul vardı, oraya kadar çıktık. Görülmesi gereken muhteşem bir yer. Çok mutlu olduk. Kendimizi şanslı hissediyoruz. Doğada bir ısınma var. Bu ısınma maalesef buzulları eritiyor. Burada gördüğümüz bazı çöpler var. Bu durum insanları çok rahatsız ediyor. Lütfen çöpleri toplayıp çöp noktalarına atalım" diye konuştu.
Ziyaretçiler Dört Mevsimi Bir Arada Yaşıyor
Eşi Zeynep Aydın ise bölgenin doğa harikası bir yer olduğunu belirterek, "Burayı gördüğüm için çok mutluyum. Biz dört mevsimi yaşadık. Bulunduğumuz alanda normal bir ısı var ama yukarısı buz. Herkese söylüyorum. Buraya mutlaka gelin" dedi. Hatay'dan motosikletiyle gelen Mehmet Şep de "Bölge muhteşem. Yeşilliklerle kaplı burası. Akarsuları gayet güzel. Aynı anda dört mevsimi yaşadık diyebiliriz. Bir tarafta kar, bir tarafta çiçekler var" ifadelerini kullandı.



