Denizli'de 9 kişinin hayatını kaybettiği otobüs yangınından sağ kurtulan üniversite öğrencisi Erenay Ünal, entübe halde getirildiği İzmir Şehir Hastanesi'nde 22 gün süren tedavinin ardından 18. yaş gününü kutlayarak taburcu oldu.
Kaza anı ve yangından kurtuluş
Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi Uluslararası Ticaret Bölümü 1. sınıf öğrencisi Erenay Ünal, bayram tatili sonrası Antalya'ya gitmek üzere bindiği yolcu otobüsü, 31 Mayıs'ta Denizli'nin Sarayköy ilçesinde bariyerlere çarptıktan sonra alev aldı. Yangın kısa sürede tüm otobüsü sararken, kazada 9 kişi yaşamını yitirdi, Ünal dahil 32 kişi yaralandı.
Otobüsün ön bölümünde 3 numaralı koltukta oturan Ünal, alevlerin arasından kendini dışarı atmayı başardı. Vücudunun yaklaşık yüzde 30'unda 2. ve 3. derece yanık oluşan gencin nefes borusu ve akciğeri, yangın sırasında soluduğu hava nedeniyle zarar gördü.
Hastane süreci ve doğum günü sürprizi
İlk tedavisi Denizli Pamukkale Üniversitesi'nde yapılan Ünal, bilinci kapalı şekilde İzmir Şehir Hastanesi Yanık Merkezi'ne sevk edildi. Sağlık Bilimleri Üniversitesi İzmir Tıp Fakültesi Çocuk Cerrahisi Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Akgün Oral tarafından tedavisine başlanan Ünal, hastaneye geldikten 5 gün sonra gözlerini açtı. Yoğun tedaviyle 22 günde tamamen iyileşen Ünal, taburcu olmadan önce sağlık çalışanlarının düzenlediği doğum günü sürpriziyle karşılaştı. Prof. Dr. Oral ve merkezdeki sağlık çalışanları, Ünal'ın 18. yaş gününü pasta keserek kutladı.
Erenay Ünal: 'Nefes alabilmek çok güzel'
Kaza anını anlatan Erenay Ünal, otobüsün düz yolda giderken aniden bariyere çıktığını ve sürüklenmeye başladıktan sonra yangın çıktığını belirtti. Yolcuların orta kapıya yöneldiğini ancak kapıların açılmadığını söyleyen Ünal, "Camda çekiç aradım ama göremedim. Ateş harlandığı zaman bana gelmesin diye orta kapının merdivenine sığındım. Sonunda kırık cam bulup alevlerin içinden kendimi atabildim" dedi.
Hastane sürecine değinen Ünal, "Sedyeyle ambulansa bindirildiğimi hatırlıyorum, gözümü açtığımda üzerinden 5 gün geçti. 18. yaşımı bu şekilde kutlayacağımı hiç düşünmezdim. Nefes alabilmek, yemek yiyebilmek çok güzel bir şey" ifadelerini kullandı.
Anne Sema Ünal: 'O gün yeniden doğdu'
Anne Sema Ünal, oğlunun İzmir'e bilinci kapalı geldiğini belirterek, "Akgün Oral hocam çok ilgilendi. Beşinci günün sonunda entübeden çıkardık dediler. Erenay o gün yeniden doğdu" diye konuştu.
Prof. Dr. Akgün Oral: 'Zor şartlarda aldığımız hastayı yürür vaziyette taburcu etmek mutluluk kaynağı'
Prof. Dr. Akgün Oral, Erenay'ın vücudunun 3'te birinde 2. ve 3. derece alev yanığı bulunduğunu, nefes borusu ve akciğerindeki is ve kurumları kameralı sistemle temizlediklerini anlattı. Oral, "Hastamızı uyandırdık ve geri kalan tedavilerini başarıyla gerçekleştirdik. Zor şartlarda aldığımız bir hastayı sağlık içinde evine yürür vaziyette taburcu edebilmek her hekimin mutluluk kaynağıdır" dedi.



