Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı ve COP31 Başkanı Murat Kurum ile Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, İngiltere'nin başkenti Londra'da Birleşmiş Milletler (BM) Genel Sekreteri Antonio Guterres ile kritik bir görüşme gerçekleştirdi.
COP31 Hazırlıkları ve Türkiye'nin İklim Gündemi
Görüşmeye ilişkin sosyal medya hesabından açıklama yapan Bakan Kurum, COP31 hazırlıkları çerçevesinde Türkiye'nin eylem gündemini ele aldıklarını belirtti. Guterres ile yapılan görüşmede temiz enerji konusundaki çalışmaların paylaşıldığını ifade eden Kurum, "İklim kriziyle mücadele, enerji güvenliği, döngüsel ekonomi ve küresel iş birliğinin güçlendirilmesine yönelik önceliklerimizi kapsamlı şekilde değerlendirdik. İklim hedeflerine ulaşmada ortak iradenin ve uluslararası dayanışmanın belirleyici rolünü bir kez daha vurguladık" dedi. Kurum ayrıca, yapıcı yaklaşımı ve katkılarından dolayı BM Genel Sekreteri'ne teşekkür etti.
Enerji Dönüşümü ve 2035 Hedefleri
Bakan Bayraktar ise görüşmede gelişmekte olan ülkeler için adil bir küresel enerji dönüşümünün öneminin ve sürdürülebilirlik konusunda atılması gereken somut adımların konuşulduğunu aktardı. Türkiye'nin enerji politikalarındaki vizyonunu Guterres'e detaylı bir şekilde anlattıklarını kaydeden Bakan Bayraktar, "Enerjide Tam Bağımsız Türkiye vizyonumuzdan, yenilenebilir enerji kurulu gücünde ulaştığımız seviyeden, 2035 yılına kadar bu kapasiteyi üç katına çıkarma hedefimizden ve enerji verimliliğine yönelik yatırımlarımızdan bahsettik" ifadelerini kullandı.
Bayraktar, Türkiye'nin 2053 Net Sıfır Emisyon ve yeşil kalkınma hedefleri ile COP31 Dönem Başkanlığı vizyonu doğrultusunda kararlılıkla hareket ettiğini vurgulayarak, "Enerji arz güvenliği ile çevre politikalarının birbirini güçlü bir şekilde tamamladığı bir ortaklıkla sürdürülebilir ve daha temiz bir gelecek inşa etmek için çalışmaya devam edeceğiz" değerlendirmesinde bulundu.



