Kocasının cimriliği boşanma sebebi oldu
Bursa'da yaşayan K.L. isimli genç kadın, eşinin aşırı cimri davranışları nedeniyle Aile Mahkemesi'ne başvurarak boşanma talebinde bulundu. K.L., kocasının eve kimseyi kabul etmediğini, müşterek evin yaşanabilir şartlarda olmadığını ve temel ihtiyaçların bile karşılanmadığını iddia etti.
Çay demlemeyi bile yasakladı
K.L., mahkemeye verdiği ifadede, eşinin sürekli olarak 'banyonun ışığını çok yaktın, sifonu çektin' gibi bahanelerle kendisine hakaret ettiğini ve evden kovduğunu belirtti. Ayrıca, evde bir adet patates kalsa bile gıda malzemesi veya deterjan almadığını, çay demlemeyi bile yasakladığını ifade etti. K.L., eşinin kişisel temizliğine dikkat etmediğini ve sürekli olarak kendisini aldatabileceğini ima ettiğini de sözlerine ekledi.
Boşanma ve tazminat talebi
K.L., evlilik birliğinin sarsılması nedeniyle boşanmalarına, aylık bin 500 TL yoksulluk nafakasına, faiziyle birlikte 30 bin TL maddi ve 50 bin TL manevi tazminata hükmedilmesini talep etti. Mahkeme, kadının taleplerini haklı bularak boşanma kararı verdi ve nafaka ile tazminat ödenmesine hükmetti.
Yargıtay kararı emsal teşkil edecek
Bursalılar, mahkemenin kararını farklı görüşlerle değerlendirirken, Yargıtay'ın bu kararının bundan sonraki benzer davalarda emsal teşkil edeceği hatırlatıldı. Uzmanlar, eşler arasındaki maddi ve manevi sorumlulukların yerine getirilmemesinin boşanma sebebi sayılabileceğini vurguladı.



