Kazanın Detayları ve Dava Süreci
İstanbul’un Üsküdar ilçesine bağlı Çengelköy'de 22 Eylül 2024 tarihinde meydana gelen trafik kazasında, Bedia Canan E. idaresindeki otomobil direksiyon kontrolünü kaybederek kaldırıma çıktı ve yayalara çarptı. Kazada 2 çocuk annesi anaokulu öğretmeni Yeliz Kader hayatını kaybederken, 7 kişi yaralandı. Olayın ardından İstanbul Anadolu 25. Ağır Ceza Mahkemesi'nde dava açıldı ve 5 duruşma gerçekleştirildi. Bugünkü duruşmada karar verilmesi bekleniyor.
Dava dosyasındaki kamera kayıtlarına göre, sanık Bedia Canan E. valeden teslim aldığı araca biner binmez kemerini bağlayıp hareket etti. Görüntülerde sanığın elinde telefon olduğu ve aracı kontrolsüz şekilde sürdüğü tespit edildi. Adli Tıp Kurumu (ATK) raporu da bu bulguları doğrulayarak kusurun tamamen sürücüde olduğunu belirtti.
Acılı Evladın Çarpıcı Açıklamaları
Hayatını kaybeden öğretmenin oğlu Ömer Yusufoğlu, dava sürecinde yaşadıkları mağduriyeti dile getirdi. Yusufoğlu, “İlk duruşmada ATK raporunun beklendiği söylendi. İkinci duruşmada rapor eklendi. Görüntülerde şahsın elinde telefonla araç sürme kurallarını ihlal ettiği açık. ATK da bunu onayladı. Görüntüler bize çok geç ulaştı” dedi.
Yusufoğlu, sanığın duruşmalara katılmadığını ve rahat tavrını eleştirerek, “5 duruşma geçirdik. 6. duruşmamızı gerçekleştireceğiz. Mağduriyeti yaşayan taraf olmamıza rağmen aleyhimize işleyen olaylar oldu. 2 yıl olacak annem öleli, bizi hala aramadılar. Sanki biz kabahat işlemişiz gibi karşı taraf ‘Davayı geri çekerlerse kabul ederim’ diyor. Sanki biz yanlış yapmışız da o affediyormuş gibi ukala bir tavırla hareket ediyorlar” ifadelerini kullandı.
Kazanın Yarattığı Mağduriyetler
Kazanın sadece bir can kaybıyla sınırlı olmadığını vurgulayan Yusufoğlu, “Sadece giden bir can değil; engelli kalan bir bebek, bacağını kaybeden bir sporcu, platinle yaşamak zorunda kalan bir insan var. Sanki bunların hiçbiri olmamış gibi umursamazca hareket ediyorlar. Şahıs duruşmalara katılmak istemediğini söyledi ve hakim bunu kabul etti” dedi.
Adli Tıp Raporu ve Mahkeme Süreci
Yusufoğlu, dava sürecinde bilirkişi raporları ve mahkeme heyetindeki değişikliği anlattı: “Kaza gecesi şahıs tutuklandı ve 2-3 hafta nezarette kaldı, bilirkişi raporuyla serbest bırakıldı. ATK raporu olayın tamamen sürücü ihlali olduğunu kesinleştirdi. Hakim, üçüncü duruşmaya gelmezse zorla getirilme kararı uygulanacağını ve tutuklu kalacağını söyledi. Bu yazılı olarak mahkeme celbinde bulunuyor.”
Adalet Beklentisi
Bugünkü duruşmanın karar duruşması olduğunu belirten Yusufoğlu, “Umarız adaletli bir karar çıkar ve hakkımız teslim edilir. Annem 41 yaşında, başarılı ve saygı duyulan bir öğretmendi. Emeklerinin yerde kalmamasını istiyoruz. Çocukları olarak annemizin adaletini sağlayamadık diye vicdan azabı yaşamak istemiyoruz. Annem için adalet istiyoruz” diyerek sözlerini tamamladı.



