Belediyeler borç batağında
İzmir'de CHP'li belediyeler, çalışanlarının maaşlarını dahi ödeyemez duruma gelirken, içine düştükleri borç batağından kurtulmak için mülkiyeti kendilerine ait taşınmazları elden çıkarmaya başladı. Son iki yıl içinde binlerce taşınmaz deyim yerindeyse haraç mezat satıldı.
Vatandaş kullanımına ayrılan alanlar satılıyor
Satılan taşınmazlar arasında vatandaş kullanımına ayrılan alanlar da bulunuyor. Bu durum, kamu kaynaklarının özel sektöre devredilmesi endişesini artırıyor.
İzmir'deki CHP'li belediyelerin mali durumu, artan borç yükü ve gelir yetersizliği nedeniyle giderek kötüleşiyor. Belediyeler, nakit ihtiyacını karşılamak için taşınmaz satışına yöneldi.
Satışlar hız kesmeden devam ediyor
Son iki yılda yapılan satışlarla ilgili net bir rakam verilmezken, binlerce taşınmazın elden çıkarıldığı belirtiliyor. Satışların hız kesmeden devam ettiği ifade ediliyor.
Uzmanlar, bu tür satışların uzun vadede belediyelerin gelir kaynaklarını azaltacağı ve hizmet kalitesini düşüreceği uyarısında bulunuyor.



