Ankara'da 7-8 Temmuz 2026 tarihlerinde düzenlenecek NATO Zirvesi öncesinde, kamu çalışanlarını ilgilendiren önemli bir gelişme yaşandı. Cumhurbaşkanlığı Personel ve Prensipler Genel Müdürlüğü tarafından kurumlara iletilen talimat doğrultusunda, zirve haftasında şehir içi ulaşımın rahatlatılması ve güvenlik önlemlerinin etkin şekilde uygulanması amacıyla bazı kamu personeline idari izin verilmesi kararlaştırıldı.
İdari İzin Tarihleri ve Kapsamı
Ankara'da belirlenen ilçelerde görev yapan kamu personelinin 6-12 Temmuz 2026 tarihleri arasında idari izinli sayılacağı bildirildi. Zirvenin ise 7-8 Temmuz 2026 tarihlerinde yapılması planlanıyor. Ancak uygulama tüm memurları kapsamıyor; bazı kurumlar ve kritik görevlerde bulunan personeller izin uygulamasının dışında tutulacak.
Hangi İlçelerdeki Memurlar İzinli Olacak?
Açıklanan bilgilere göre, aşağıdaki ilçelerde bulunan kamu kurum ve kuruluşlarında görev yapan personel idari izin kapsamına alındı:
- Altındağ
- Çankaya
- Etimesgut
- Gölbaşı
- Keçiören
- Mamak
- Pursaklar
- Sincan
- Yenimahalle
Kimler İdari İzin Kapsamı Dışında Kalacak?
NATO Zirvesi sürecinde bazı personeller görevlerinin başında olmaya devam edecek. İdari izin uygulaması; zirvede doğrudan görev alan personelleri, güvenlik, sağlık ve ulaşım gibi kritik hizmetlerde çalışanları, kurumların zorunlu hizmetlerini sürdürecek personelleri kapsamayacak. Nihai uygulama detayları ilgili kurumlar tarafından duyurulacak.
NATO Zirvesi Ne Zaman ve Nerede Yapılacak?
2026 NATO Devlet ve Hükümet Başkanları Zirvesi, 7-8 Temmuz tarihlerinde Ankara'da gerçekleştirilecek. Türkiye, 2004 yılında İstanbul'da düzenlenen zirvenin ardından ikinci kez bir NATO liderler zirvesine ev sahipliği yapmış olacak. Zirve kapsamında çok sayıda devlet ve hükümet başkanının Ankara'ya gelmesi bekleniyor.
Ankara'da Etkinlikler İptal Edilecek mi?
Zirve haftasında güvenlik ve trafik tedbirleri kapsamında Ankara genelinde sınav, sempozyum, panel, mezuniyet töreni, konser, şenlik ve benzeri toplu organizasyonların planlanmaması yönünde talimat verildiği bildirildi. Böylece başkentte yoğunluğun azaltılması hedefleniyor.



