İsrail'de en büyük müttefiki olan ve birlikte savaşa girdiği ABD'ye karşı öfke büyüyor. Siyonist gruplar, ABD Başkanı Donald Trump'ı istenmeyen kişi ilan etti. ABD yönetiminin İran ile vardığı mutabakat ve bunun İsrail'in Lübnan'ın güneyinden çekilmesine yol açabileceği değerlendirmeleri, Tel Aviv'de hükümete ve Washington'a yönelik eleştirilerin dozunu artırdı.
Eski Mossad Daire Başkanı'ndan sert sözler
Eski Mossad Daire Başkanı Oded Eilam, "Amerikalılar İranlılar tarafında adeta İran halısı gibi kullanılıyor" diyerek ABD'nin Lübnan'dan çekilme baskısı yaptığını belirtti. Eilam, Washington'un Tahran'la yaptığı anlaşmanın İsrail'in güvenliğini tehlikeye attığını vurguladı.
Analistlerden uyarı: Büyük siyasi felaket
İsrailli analist Yoni Ben Menahim, "Amerikalılar, Hizbullah'ın silahsızlandırılması konusu çözüme kavuşmadan Lübnan'dan çekilmemiz için şartlar öne sürmeye başladı" dedi. Menahim, bu durumun İsrail için stratejik bir hata olduğunu ifade etti.
Liberman: Kuruluştan bu yana en büyük felaket
Eski Savunma Bakanı ve muhalefetteki İsrail Evimiz Partisi lideri Avigdor Liberman ise "Washington ile Tahran arasındaki anlaşma, İsrail devletinin kuruluşundan bu yana İsrail'in yaşadığı en büyük siyasi felaket" ifadesini kullandı. Liberman, anlaşmanın İsrail'in ulusal güvenliğine yönelik ciddi bir tehdit oluşturduğunu söyledi.
Tepkiler büyüyor
Siyonist çevreler, Trump yönetiminin İran'la mutabakatını "ihanet" olarak nitelendirirken, Tel Aviv'deki protestoların ardı arkası kesilmiyor. İsrail medyası, anlaşmanın bölgedeki güç dengesini İran lehine değiştireceği yorumunu yapıyor.



