Türkiye ile Suudi Arabistan arasında ticaretin kolaylaştırılması için Ortak Eylem Planı imzalandı. Ticaret Bakan Yardımcısı Sezai Uçarmak'ın katıldığı Brüksel'deki Dünya Gümrük Örgütü (DGÖ) Konseyi toplantısında imzalanan plan, iki ülke arasındaki ticari ilişkileri güçlendirmeyi hedefliyor.
DGÖ Konseyi Toplantısı ve İkili Görüşmeler
Ticaret Bakanlığı'nın sosyal medya hesabından yapılan paylaşıma göre, Bakan Yardımcısı Uçarmak, 187 üye ülkenin gümrük idaresi başkanları ile uluslararası kuruluşların üst düzey temsilcilerinin yer aldığı DGÖ Konseyinin Brüksel'de düzenlenen 147. ve 148. Dönem Oturumları'na katıldı. Toplantı kapsamında küresel ticaretin geleceği, veri odaklı gümrük yönetimi, yapay zeka, e-ticaret ve güvenli tedarik zincirleri gibi başlıca konular değerlendirildi. Ayrıca örgütün çalışmaları üye ülkelerin görüşlerine sunuldu.
Ortak Eylem Planı'nın Detayları
Paylaşımda, Uçarmak'ın toplantıda Suudi Arabistan Zekat, Vergi ve Gümrük İdaresi Başkanı Suhail Abnami ile bir araya geldiği belirtildi. Görüşmede, Türkiye'den Körfez'e açılan kara yolu transit koridorlarının geliştirilmesi, TIR sisteminin etkin uygulanması ile bölgesel ve ikili ticaretin kolaylaştırılması konularında görüş alışverişinde bulunuldu. Görüşme sonrasında, ülkeler arasında yetkilendirilmiş yükümlü programlarının karşılıklı tanınmasına yönelik sürece ivme kazandıracak Ortak Eylem Planı imzalandı.
Diğer Ülkelerle İkili Görüşmeler
Toplantı süresince Bakan Yardımcısı Uçarmak, Azerbaycan, Bulgaristan, Macaristan, Özbekistan, Kazakistan, Maldivler, Suriye, Gürcistan, Kosova, Kırgızistan ve İran gümrük idarelerinden mevkidaşlarıyla da ikili ilişkilerin ele alındığı görüşmeler gerçekleştirdi. Bu görüşmeler, Türkiye'nin bölgesel ticaret ağını genişletme çabalarının bir parçası olarak değerlendiriliyor.



