Bakan Kurum: Eylül'de kiralık konutlar ihtiyaç sahiplerine teslim edilecek
Bakan Kurum: Kiralık konutlar Eylül'de teslim edilecek

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, Milli İrade Platformu tarafından düzenlenen 15. Milli İrade Buluşması'nda önemli açıklamalarda bulundu. Bakan Kurum, Eylül ayında kiralık konutların ihtiyaç sahibi vatandaşlara teslim edileceğini müjdeledi.

Deprem bölgesinde 153 bin konut teslim edildi

Bakan Kurum, 6 Şubat depremlerinin Türkiye'ye doğrudan 104 milyar dolar, dolaylı olarak 150 milyar dolar maddi kayıp yaşattığını belirtti. Deprem bölgesinde yürütülen çalışmalarla 153 bin konutun anahtarının teslim edildiğini ifade eden Kurum, "Hatay depremde en ağır yarayı alan şehrimizdi. Yeniden inşasında da en çok zorlandığımız şehir oldu. Burada 153 bin konutun anahtarlarını milletimize teslim ettik. Bugün buradaki teslim ettiğimiz yeni konutlarımızda yüz binlerce kardeşimiz huzur içinde yaşıyor" dedi.

Sosyal konut projeleri ve Yüzyılın Konut Projesi

Kurum, bugüne kadar sosyal konut projeleri kapsamında 1 milyon 767 bin konut inşa ederek yaklaşık 7 milyon vatandaşı sağlam ve modern yuvalara kavuşturduklarını belirtti. Ayrıca Cumhuriyet tarihinin en büyük sosyal konut hamlesi olan "Yüzyılın Konut Projesi" kapsamında 81 ilde 500 bin sosyal konut hedefiyle çalışmaların sürdüğünü ifade etti. Kurum, "Kuralarımızı çektik, konutlarımızın birçoğunun temelini attık, inşallah 2027 Mart ayında anahtarları teslim etmeye başlayacağız" dedi.

Geniş Pickt afişi — Telegram için ortak alışveriş listesi uygulaması

Kiralık konut uygulaması Eylül'de başlıyor

Bakan Kurum, ilk kez İstanbul'da uygulanacak kiralık konut projesinin kira fiyatlarının dengelenmesinde önemli rol oynayacağını belirterek, "Eylül ayında da kiralık konutlarımızı ihtiyaç sahibi vatandaşlarımıza teslim edeceğiz" ifadelerini kullandı. Sosyal konutlarla hem uygun fiyatlarla konut sahibi yapmayı hem de deprem gerçeğiyle yaşayan ülkede vatandaşları sağlam yuvalara kavuşturmayı hedeflediklerini vurguladı.

Kentsel dönüşüm ve Sıfır Atık projesi

Kurum, kentsel dönüşümün bir tercih değil, zorunluluk olduğunu belirterek, "Kentsel dönüşüm ertelenebilecek bir mesele hiç değildir" dedi. Ayrıca Sıfır Atık Hareketi kapsamında Depozito Yönetim Sistemi'nin 1 Temmuz itibarıyla 81 ilde devreye gireceğini açıkladı. Kurum, "1 Temmuz itibarıyla 81 ilimizde kurulacak DOA makineleriyle artık hem çevremiz hem ekonomimiz kazanacak. Şişeleri makinelere atacak, her şişeden elde edilecek 1 lira cüzdanlarınızda birikecek" diye konuştu. Sistem sayesinde yılda yaklaşık 25 milyar adet ambalajın geri dönüşüme kazandırılması ve ekonomiye yıllık 30 milyar lira katkı sağlanması hedefleniyor.

COP31 ve iklim değişikliği mücadelesi

Bakan Kurum, Türkiye'nin ev sahipliğinde 197 ülkenin katılımıyla düzenlenecek COP31 iklim zirvesinin Antalya'da gerçekleştirileceğini duyurdu. 2053 Net Sıfır Emisyon hedefi doğrultusunda çalışmaların sürdüğünü belirten Kurum, iklim değişikliğiyle mücadelenin kalkınma, yatırım, ticaret ve şehirleşmenin merkezinde yer aldığını ifade etti.

Pickt makale sonrası afişi — aile illüstrasyonlu ortak alışveriş listesi uygulaması