Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Birleşmiş Milletler (BM) Genel Sekreteri Antonio Guterres ile Londra'da bir araya gelerek küresel iklim krizine karşı ortak mücadele ve gelişmekte olan ülkeler için adil enerji dönüşümünün önemini görüştü. Görüşmeye Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum da katıldı.
Adil enerji dönüşümü ve sürdürülebilirlik
Bayraktar, sosyal medya platformu X üzerinden yaptığı açıklamada, görüşmede küresel iklim krizine karşı yürütülen ortak mücadeleyi, gelişmekte olan ülkeler için adil bir küresel enerji dönüşümünün önemini ve sürdürülebilirlik konusunda atılması gereken somut adımları kapsamlı şekilde ele aldıklarını belirtti. Ayrıca Türkiye'nin enerji politikalarındaki vizyonunu Guterres'e detaylı olarak aktardıklarını ifade etti.
Yenilenebilir enerji hedefleri
Bakan Bayraktar, Türkiye'nin yenilenebilir enerji kurulu gücünde ulaştığı seviyeyi ve 2035 yılına kadar bu kapasiteyi üç katına çıkarma hedefini Guterres ile paylaştı. “Enerjide Tam Bağımsız Türkiye vizyonumuzdan, yenilenebilir enerji kurulu gücünde ulaştığımız seviyeden, 2035 yılına kadar bu kapasiteyi üç katına çıkarma hedefimizden ve enerji verimliliğine yönelik yatırımlarımızdan bahsederek ülkemizin enerji politikalarındaki güçlü vizyonunu Sayın Genel Sekreter'e detaylı bir şekilde aktardık.” dedi.
2053 net sıfır emisyon ve COP31 vizyonu
Bayraktar, Türkiye'nin 2053 Net Sıfır Emisyon ve yeşil kalkınma hedefleri ile COP31 Dönem Başkanlığı vizyonu doğrultusunda kararlılıkla hareket ettiğini vurguladı. “Enerji arz güvenliği ile çevre politikalarının birbirini güçlü bir şekilde tamamladığı bir ortaklıkla sürdürülebilir ve daha temiz bir gelecek inşa etmek için çalışmaya devam edeceğiz.” değerlendirmesinde bulundu.



