Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye Raylı Sistem Araçları Sanayi A.Ş (TÜRASAŞ) tarafından yürütülen Tır Dorsesi Taşıma Vagonu Projesi'nde prototip vagon üretiminin tamamlandığını ve test süreçlerinin başladığını açıkladı.
Prototip Üretimi Tamam, Testler Başladı
Bakan Uraloğlu, Türkiye'de bir ilke imza atarak lojistik taşımacılıkta yeni bir dönemin kapılarını aralayacaklarını belirtti. "TÜRASAŞ tarafından yerli ve milli imkanlarla geliştirilen Tır Dorsesi Taşıma Vagonu projemizde prototip üretimini başarıyla tamamladık ve test süreçlerimize başladık. Ülkemizde ilk kez üretilecek bu yeni nesil yük araçlarını demiryolu envanterimize katarak lojistik taşımacılıkta yeni bir sayfa açacağız" dedi.
Uraloğlu, lojistik sektörüne daha çevreci ve ekonomik bir çözüm sunmak adına üretilecek yeni nesil vagonlar ile güçlü bir alternatif sunacaklarının altını çizdi.
2026'da 100 Vagon Hedefi
Tır Dorsesi Taşıma Vagonları sayesinde, karayolu lojistik sektörünün can damarı olan tır dorselerinin yerli ve milli imkanlarla üretilen yük vagonlarının üzerine yüklenerek demiryolu hattında da taşınabileceğini vurgulayan Bakan Uraloğlu, "TÜRASAŞ'ta 2026 yılı içerisinde 100 adet üretmeyi planladığımız vagonlarımız ile milli demiryolu filomuzu daha da güçlendireceğiz. Test süreçlerinin ardından hizmete alacağımız bu vagonlar, karayolu ve demiryolu taşımacılığını birbirini tamamlayan bir yapıya dönüştürerek daha verimli, daha ekonomik ve daha sürdürülebilir bir lojistik altyapının oluşmasına katkı sağlayacak" ifadelerini kullandı.
Karayolu ile Demiryolu Aynı Taşıma Zincirinde Buluşacak
Bakan Uraloğlu, söz konusu vagonların karayolu ile demiryolunu aynı taşıma zincirinde buluşturacağını belirterek, "Tır Dorsesi Taşıma Vagonlarımız, yüklerin bir taşıma modundan diğerine aktarılmasını kolaylaştırarak intermodal taşımacılığın gelişmesine katkı sağlayacak. Böylece yükler, uzun mesafelerde demiryolunun ekonomik ve çevreci avantajlarından yararlanırken son kilometre dağıtımlarında karayolunun esnekliğini koruyabilecek" dedi.
Proje kapsamında üretilecek vagonlar, Türkiye'nin lojistik altyapısında önemli bir dönüşüm sağlayacak. İntermodal taşımacılığın yaygınlaşmasıyla hem maliyetlerin düşmesi hem de karbon emisyonlarının azalması hedefleniyor. Bakan Uraloğlu'nun açıklamalarına göre, test süreçlerinin ardından vagonlar seri üretime geçecek ve 2026 yılı sonuna kadar 100 adet vagonun demiryolu filosuna katılması planlanıyor.



