FIFA'nın 2026 Dünya Kupası için uyguladığı Club Benefits Program kapsamında, milli takımlara oyuncu gönderen kulüplerin alacağı ödemeler netleşmeye başladı. Alman finans kuruluşu DKB'nin grup aşamasını baz alan analizine göre, en çok kazanan 22 Türk takımı belirlendi.
Ödeme Sistemi Nasıl İşliyor?
FIFA'nın Club Benefits Programı, kulüplerin milli takımlara oyuncu göndermesinden doğan mali yükü azaltmayı ve gelir dağılımını dengelemeyi hedefliyor. Ödemeler "oyuncu-gün" sistemiyle hesaplanıyor. Oyuncunun son iki sezonda forma giydiği eski kulüpler de pay alabiliyor. Ancak DKB'nin analizine göre, günlük ödeme tutarlarının beklenenden düşük olması nedeniyle kazançlar tahminlerin altında kalacak.
İşte En Çok Kazanan 22 Türk Takımı
- 22. Fatih Karagümrük: 1 bin Euro
- 21. Adana Demirspor: 5 bin Euro
- 20. Ankaragücü: 8 bin Euro
- 19. Bandırmaspor: 19 bin Euro
- 18. Eyüpspor: 25 bin Euro
- 17. Sakaryaspor: 41 bin Euro
- 16. Kocaelispor: 44 bin Euro
- 15. Samsunspor: 67 bin Euro
- 14. Alanyaspor: 70 bin Euro
- 13. Sivasspor: 71 bin Euro
- 12. Gaziantep FK: 77 bin Euro
- 11. Göztepe: 78 bin Euro
- 10. Kayserispor: 94 bin Euro
- 9. Konyaspor: 100 bin Euro
- 8. Iğdır FK: 119 bin Euro
- 7. Çaykur Rizespor: 152 bin Euro
- 6. Kasımpaşa: 216 bin Euro
- 5. Trabzonspor: 245 bin Euro
- 4. Beşiktaş: 350 bin Euro
- 3. Başakşehir: 353 bin Euro
- 2. Galatasaray: 953 bin Euro
- 1. Fenerbahçe: 1 milyon 9 bin Euro
Zirvenin Sahibi Fenerbahçe
Listede Fenerbahçe 1 milyon 9 bin Euro ile açık ara zirvede yer alırken, Galatasaray 953 bin Euro ile ikinci sırada. Başakşehir 353 bin Euro ile üçüncü, Beşiktaş ise 350 bin Euro ile dördüncü sırada yer aldı. Trabzonspor 245 bin Euro ile beşinci sırada kendine yer buldu.
DKB'nin analizine göre, yeni model kulüplere ek gelir sağlasa da, günlük ödeme tutarlarının düşüklüğü nedeniyle kazançlar beklentilerin gerisinde kalıyor. Sistem, özellikle büyük kulüplerin milli takımlara yoğun oyuncu göndermesi durumunda daha anlamlı hale geliyor.



