U17 Milli Basketbol Takımı, FIBA 17 Yaş Altı Dünya Kupası C Grubu ilk maçında Yeni Zelanda'yı iki uzatma sonunda 112-100 mağlup etti. Turkcell Basketbol Gelişim Merkezi'nde oynanan karşılaşmada milliler, 25 sayı geriye düştüğü mücadelede büyük bir geri dönüşe imza attı.
Maçın Başlangıcı ve İlk Yarı
Milli takım, Ömer Kutluay, Emre Yazıcı, Darius Karutasu, Beşir Briant ve Rüzgar Öpçün ilk beşiyle sahaya çıktı. Yeni Zelanda ise Jayden Cecil, Tawhiri Cate, Liam Keogh, Zach Rampton ve Marco Sula ile karşılık verdi. İlk çeyrekte istediği oyunu sergileyemeyen ay-yıldızlı ekip, Ömer Kutluay'ın performansıyla toparlansa da periyodu 22-20 geride kapattı. İkinci çeyrekte boyalı alanda etkili olan Yeni Zelanda, devreyi 41-28 önde tamamladı.
İkinci Yarı ve Geri Dönüş
Üçüncü çeyrekte de rakibine kolay sayı şansı veren Türkiye, farkın 25 sayıya (56-31) çıkmasına engel olamadı. Final periyoduna 64-47 geride giren milliler, son çeyrekte oyunun iki yönünde de etkili bir performans sergiledi. Arka arkaya gelen üç sayılık basketlerle farkı eriten ay-yıldızlı ekip, 36. dakikada 70-69 öne geçti. Normal sürenin sonunda Demir Öztürk'ün bitime 3 saniye kala kaydettiği sayılarla eşitliği yakalayan Türkiye, karşılaşmayı 84-84'e getirdi.
Uzatmalar ve Galibiyet
İlk uzatma bölümü karşılıklı basketlerle 96-96 sona erdi. İkinci uzatmada üstün bir oyun sergileyen milliler, rakibine 16-4'lük bir üstünlük kurarak maçı 112-100 kazandı. Ay-yıldızlılarda Ömer Kutluay 39, Darius Karutasu ise 37 sayı kaydetti. Yeni Zelanda'da Jayden Cecil 42, Liam Keogh 20 sayı üretmesine rağmen galibiyet için yeterli olmadı.
Maçın Ardından
Türkiye Basketbol Federasyonu Başkanı Hidayet Türkoğlu ve Başkan Vekili Harun Erdenay karşılaşmayı saha kenarından takip etti. Milli takım, gruptaki ikinci maçında yarın saat 20.15'te Slovenya ile karşılaşacak.



