YTB Türkiye Mezun Ödülleri'nde Sugandi'ye Büyük Onur
Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı (YTB) tarafından düzenlenen Türkiye Mezun Ödülleri'nde bu yıl "Ekonomi ve Girişimcilik" alanında ödüle layık görülen Endonezyalı Sugandi, Türkiye'nin hayatındaki yerini anlattı. Sugandi, Türkiye ile bağını hiç koparmadığını belirterek, yıllar sonra yeniden geldiği İstanbul'da "Sanki vatanıma dönmüş gibi hissettim" dedi.
Eğitim Yılları Hayatını Değiştirdi
2012-2015 yılları arasında Marmara Üniversitesi'nde eğitim gören Sugandi, bu sürecin hayatında köklü değişikliklere yol açtığını ifade etti. Türkiye'de daha uzun süre yaşamak istediğini vurgulayan Sugandi, eğitim yıllarının kendisine sadece akademik bilgi değil, aynı zamanda hayat arkadaşını da kazandırdığını söyledi. Eşiyle öğrenci oldukları dönemde tanıştıklarını anlatan Sugandi, mezuniyetin ardından Endonezya'da evlendiklerini belirtti.
Türk İş Ahlakı ve Girişimciliği Üzerine
Sugandi, Türk insanının iş ahlakını ve karakterini çok takdir ettiğini vurguladı. "Genel olarak Türkler çok çalışkan ve iş konusunda son derece başarılılar. Bir anlaşma yapıldığı zaman da her zaman adil davranıyorlar. Biz dünyada 'Türk girişimciliği' diye bir kavram biliriz. Cesurdur, atılgandır. Ben kendi karakterimi bu topraklarda inşa ettim. Çalışkanlığı, azimli olmayı, her konuda girişimci olmayı ve en önemlisi vatan sevgisini ben bu topraklarda, Türklerden gördüm ve öğrendim" dedi.
Türkiye ile Bağlar Güçleniyor
Endonezyalı girişimci, Türkiye'den edindiği deneyimlerle ülkesinde başarılı projelere imza attığını belirtti. Sugandi, Türkiye'nin kendisine sadece eğitim değil, aynı zamanda bir yaşam felsefesi kazandırdığını ifade ederek, iki ülke arasındaki kültürel ve ekonomik bağların güçlenmesine katkı sağlamayı hedeflediğini söyledi.



