Denizli'nin Sarayköy ilçesinde 31 Mayıs'ta meydana gelen feci otobüs kazasında 9 kişi hayatını kaybetti, 32 kişi yaralandı. Alevlerin kısa sürede sardığı otobüsten sağ kurtulan Erenay Ünal, entübe halde getirildiği İzmir Şehir Hastanesi'nde 22 gün süren tedavinin ardından 18. yaş gününde taburcu oldu.
Kaza anı: Kapılar açılmadı, camlara yöneldiler
Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi Uluslararası Ticaret Bölümü 1. sınıf öğrencisi Erenay Ünal, bayram tatili sonrası Antalya'ya dönmek için bindiği otobüsün ön bölümünde 3 numaralı koltukta oturuyordu. Kazadan önce şoförün birkaç kez durup kontroller yaptığını belirten Ünal, şöyle konuştu: "Otobüs düz yolda giderken bir anda bariyere çıktı, sürüklenmeye başladıktan sonra araçta yangın çıktı. Yolcular ayağa kalkıp orta kapıya koştu. Şoför önündeki tuşlardan kapıyı açmaya çalışıyordu ancak başarılı olamadı. Kapılar açılmayınca herkes camlara yöneldi."
Kırık cam bulup alevlerin arasından atladı
Camda çekiç aradığını ancak bulamadığını anlatan Ünal, "Curcuna oldu, otobüsün içini duman bastı. Sadece yol tarafında 16 numaradaki cam ve arkadan bir cam kırıldığını gördüm. Ateş harlandığı zaman bana gelmesin diye orta kapının merdivenine sığındım. Sonunda kırık cam bulup alevlerin içinden kendimi atabildim. Dumandan bayağı etkilenmiştim" dedi.
Yanık tedavisi ve 18. yaş günü sürprizi
Vücudunun yaklaşık yüzde 30'unda 2. ve 3. derece yanık oluşan Ünal'ın nefes borusu ve akciğeri, yangın sırasında soluduğu hava nedeniyle zarar gördü. İlk tedavisi Denizli Pamukkale Üniversitesi'nde yapıldıktan sonra bilinci kapalı şekilde İzmir Şehir Hastanesi Yanık Merkezi'ne sevk edildi. Sağlık Bilimleri Üniversitesi İzmir Tıp Fakültesi Çocuk Cerrahisi Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Akgün Oral tarafından tedaviye alınan Ünal, 5 gün sonra gözlerini açtı. Yoğun tedaviyle 22 günde iyileşen genç, taburcu olurken sağlık çalışanlarının doğum günü sürpriziyle karşılaştı. Prof. Dr. Oral ve ekip, Ünal'ın 18. yaş gününü pasta keserek kutladı.
"Gözümü 5 gün sonra açabildim"
Erenay Ünal, "Böyle bir kazada bu kadar çabuk iyileşmem kesinlikle onlar sayesinde. Sedyeyle ambulansa bindirildiğimi hatırlıyorum, gözümü açtığımda üzerinden 5 gün geçti. 18. yaşımı bu şekilde kutlayacağımı hiç düşünmezdim. Nefes alabilmek, yemek yiyebilmek çok güzel bir şey. Yemek bile yiyemiyordum, sıvıyla besleniyordum, şu an gayet güzel hissediyorum" ifadelerini kullandı.
Anne Sema Ünal: "Erenay o gün yeniden doğdu"
Anne Sema Ünal, oğlunun İzmir'e bilinci kapalı geldiğini belirterek, "Akgün Oral hocam çok ilgilendi. Bize her gün oğlumla ilgili güzel haberler verdiler. Beşinci günün sonunda 'entübeden çıkardık' dediler. Erenay o gün yeniden doğdu" diye konuştu.
Prof. Dr. Akgün Oral: "Hekim için en büyük mutluluk"
Prof. Dr. Oral, Erenay'ın vücudunun üçte birinde 2. ve 3. derece alev yanığı bulunduğunu, nefes borusu ve akciğerindeki is ve kurumları kameralı sistemle temizlediklerini anlattı. Oral, "Daha sonra hastamızı uyandırdık ve geri kalan tedavilerimizi de başarıyla gerçekleştirdik. Erenay'ın hem sağlığına kavuşmasını hem de 18. yaşına giriyor olmasını küçük bir partiyle kutluyoruz. Bir hekim için en büyük mutluluk, hastasının şifa bulmasıdır" dedi.



