Adana'da termometreler 42 dereceyi gördü: Vatandaşlar gölgelik alanlara akın etti
Adana'da 42 derece: Vatandaşlar gölgelik alanlara akın etti

Adana'da termometreler güneşte 42 dereceyi gösterirken, araç termometreleri 48 dereceyi buldu. Sıcaktan bunalan vatandaşlar parklara ve gölgelik alanlara akın etti. Seyhan ilçesindeki Atatürk Parkı başta olmak üzere kentin dört bir yanındaki yeşil alanlar doldu taştı.

Yüksek sıcaklık nedeniyle cadde ve sokaklar boş kaldı

Kavurucu sıcaklık nedeniyle şehir merkezindeki cadde ve sokaklar büyük ölçüde boşaldı. Vatandaşlar, güneşin altında vakit geçirmek yerine gölgelik alanları tercih etti. Parklardaki banklar dolarken, bazı kişiler banklarda uyuyarak serinlemeye çalıştı.

Sokak hayvanları ve kuşlar da sıcaktan etkilendi

Bunaltan sıcaklık sadece insanları değil, sokak hayvanlarını da etkiledi. Sokak hayvanları gölgeliklere sığınırken, kuşlar su birikintilerine girerek serinlemeye çalıştı. Vatandaşlar, hayvanlar için su kapları bıraktı.

Geniş Pickt afişi — Telegram için ortak alışveriş listesi uygulaması

Vatandaşlardan uyarı: 'Adana'ya gelmek isteyen kışın gelsin'

Atatürk Parkı'nda gezintiye çıkan Ali Duran, sıcaklığın dayanılmaz boyutlara ulaştığını belirterek şunları söyledi: "Havalar çok sıcak, nem de yüksek. Mecburen klimaların çalıştığı mağaza ve işletmelerde oturmayı tercih ediyoruz. Yazın biz kaçacak yer arıyoruz. Adana'ya gelmek isteyen kışın gelsin."

Yetkililer, özellikle yaşlılar ve kronik hastalığı olanların güneşin en dik olduğu saatlerde dışarı çıkmamaları konusunda uyarıda bulunuyor. Sıcaklığın önümüzdeki günlerde de etkisini sürdürmesi bekleniyor.

Pickt makale sonrası afişi — aile illüstrasyonlu ortak alışveriş listesi uygulaması