Silivri'de Ambulansa Yol Vermeyen Sürücü Kamerada
Silivri'de D-100 Karayolu'nda vakaya giden ambulansa yol vermeyen bir otomobil sürücüsü, ambulanstaki görevli tarafından cep telefonu kamerasıyla kaydedildi. Olay, dün öğle saatlerinde meydana geldi.
Olayın Detayları
İddiaya göre, Büyükçekmece istikametine seyir halinde olan 34 HLD 312 plakalı otomobilin sürücüsü, sol şeritte siren çalarak vakaya giden ambulansa yol vermedi. O anlar, ambulanstaki görevli tarafından cep telefonu kamerasıyla kaydedildi. Görüntülerde, ambulansın siren çalmasına rağmen yol vermeyen otomobilin ilerlediği anlar yer alıyor.
Tepkiler ve Yasal Süreç
Görüntülerin sosyal medyada yayılmasının ardından tepkiler çığ gibi büyüdü. Trafik kurallarına uymayan sürücü hakkında yasal işlem başlatıldığı öğrenildi. Türkiye'de ambulansa yol vermeme, 2025 yılında yapılan düzenlemeyle 10 bin TL para cezası ve 20 ceza puanı ile cezalandırılıyor. Ayrıca sürücü belgesine el konulması da söz konusu olabiliyor.
Vatandaşlara Uyarı
Yetkililer, acil durum araçlarına yol vermenin hayati önem taşıdığını vurgulayarak, sürücülerin bu tür durumlarda sakin olmalarını ve sağ şeride yanaşmalarını hatırlatıyor. Ambulansın geçiş üstünlüğü, 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'nun 72. maddesinde düzenlenmiştir.



