Muğla'da termometreler 45 dereceyi gördü
Muğla'da termometreler 45 dereceyi gördü

Muğla'da hava sıcaklığı termometrelerde 45 dereceyi gösterdi. Kentte etkili olan aşırı sıcaklar nedeniyle vatandaşlar zor anlar yaşarken, uzmanlar sıcak çarpmasına karşı uyarılarda bulundu.

Sıcaklık rekoru kırıldı

Meteoroloji verilerine göre, Muğla'da öğle saatlerinde hava sıcaklığı 45 derece olarak ölçüldü. Bu değer, mevsim normallerinin oldukça üzerinde seyrediyor. Özellikle güneş ışınlarının dik geldiği saatlerde dışarı çıkanlar bunaltıcı sıcakla karşılaştı.

Uzmanlardan uyarı

Sağlık Bakanlığı yetkilileri, aşırı sıcakların özellikle kronik hastalığı olanlar, yaşlılar ve çocuklar için risk oluşturduğunu belirtti. Uzmanlar, “Bol su tüketilmeli, güneşin dik olduğu saatlerde dışarı çıkılmamalı” uyarısında bulundu. Ayrıca, hafif giysiler tercih edilmesi ve güneş kremi kullanılması önerildi.

Geniş Pickt afişi — Telegram için ortak alışveriş listesi uygulaması

Vatandaşlar gölgelik alanlara sığındı

Muğla'da sıcak havadan bunalan vatandaşlar, park ve bahçelerdeki gölgelik alanlara sığındı. Deniz kenarındaki sahiller de doldu taştı. Bir vatandaş, “Daha önce böyle bir sıcak görmedik. Zor dayanıyoruz” dedi.

Yetkililerden önlem çağrısı

Muğla Valiliği, aşırı sıcaklara karşı vatandaşları uyararak, gereksiz yere dışarı çıkılmaması çağrısında bulundu. Belediye ekipleri ise sokak hayvanları için su kapları yerleştirdi ve gölgelik alanlar oluşturdu.

Sıcak hava dalgasının birkaç gün daha etkili olması bekleniyor. Meteoroloji yetkilileri, sıcaklıkların 40 derecenin üzerinde seyredeceğini tahmin ediyor.

Pickt makale sonrası afişi — aile illüstrasyonlu ortak alışveriş listesi uygulaması