Oğuldan Babaya, Damattan Kayınpederine Organ Bağışıyla Çifte Mutluluk
Oğuldan Babaya, Damattan Kayınpederine Organ Bağışı

İzmir'de gerçekleştirilen iki organ nakli operasyonu, iki aileye çifte mutluluk yaşattı. Muş'tan gelen Hıyasettin Gök (57), 25 yaşındaki oğlundan alınan karaciğer dokusuyla, Manisa'dan gelen Metin Erkan (62) ise 41 yaşındaki damadının böbreğiyle yeni bir hayata 'Merhaba' dedi.

Oğul Sedat Gök'ten Babasına Karaciğer Bağışı

Muş'un Bulanık ilçesinde yaşayan Hıyasettin Gök'e 2016 yılında Hepatit B teşhisi konuldu. Yıllarca ilaç tedavisi gören Gök, hastalığının ilerlemesi üzerine oğlu Sedat Gök'ün gönüllü donör olmasıyla sağlığına kavuştu. Acıbadem Kent Hastanesi Karaciğer Nakli ve Hepatobiliyer Cerrahi Bölümü Kurucu Başkanı Prof. Dr. Murat Kılıç başkanlığındaki uzman ekip tarafından gerçekleştirilen operasyonla, oğuldan babaya karaciğer dokusu nakledildi.

Gök Ailesinde İkinci Nakil Mucizesi

Gök ailesi, 2019 yılında kız kardeşleri Nuriye Kamas'ın kadavradan yapılan karaciğer nakliyle sağlığına kavuşmasının ardından, bu kez de baba Hıyasettin Gök için umut arayışına girdi. Sedat Gök, 'Babam hastayken çok kötüydü. Ailece üzülüyorduk. Şu an babamın eski sağlığına kavuşmasına çok sevindim. Babalar Günü öncesinde olması beni ayrıca mutlu etti.' dedi.

Geniş Pickt afişi — Telegram için ortak alışveriş listesi uygulaması

Hıyasettin Gök ise 'İlk başta nakil olmak istemedim çünkü evladıma acıyordum. 'Ben bu hastalığa yakalanmışım, nereye kadar gitmişse giderim' diye düşünüyordum ama oğlum beni ikna etti.' ifadelerini kullandı.

Prof. Dr. Murat Kılıç: 'Oğul Babasının Hayatını Kurtardı'

Prof. Dr. Murat Kılıç, hastanın durumunun gayet iyi olduğunu ve kısa sürede taburcu edilmesinin planlandığını belirterek, 'Hastamız Hepatit B'ye bağlı karaciğer sirozu olan ve son dönem karaciğer yetmezliğinden muzdaripti. Oğlu verici olmak için gönüllü oldu. Yapılan testlerde alacağımız karaciğer dokusunun babasına uygun olduğu anlaşıldı. Bir hafta önce nakli gerçekleştirdik. Oğlundan aldığımız karaciğer babaya tam uyum sağladı. Zamanlama olarak Babalar Günü öncesine denk gelmesi de güzel bir tesadüf oldu. Gencimiz babasının hayatını kurtarmış oldu.' dedi.

Damat İbrahim Gün'den Kayınpederine Böbrek Bağışı

Manisa'nın Soma ilçesinden gelen Metin Erkan, diyabet hastalığına bağlı böbrek yetmezliği nedeniyle 2 yıldır diyaliz makinesine bağlı yaşıyordu. Büyük kızı Nalan Gün'ün eşi İbrahim Gün (41), hiç tereddüt etmeden gönüllü verici oldu. Yapılan tetkiklerin olumlu sonuçlanması üzerine Uzm. Dr. Işık Özgü başkanlığındaki ekip, başarılı bir böbrek nakline imza attı.

İbrahim Gün: 'Kendimi Damat Değil Evlat Olarak Görüyorum'

14 yıllık evli olduğunu belirten İbrahim Gün, 'Kayınpederim nakil bekliyordu. Hastaneye sadece kontrol amacıyla gelmiştik. O sırada 'Ben böbreğimi vereyim' dedim. Kan gruplarımız uyuştu, tahliller olumlu çıktı. Organımı verdiğim için çok mutluyum. Kendimi bir damat değil de bir evlat olarak görüyorum ve babama yapmam gerekeni yaptığımı düşünüyorum.' dedi.

Metin Erkan ise 'İki seneden beri diyalize giriyordum. Kadavra listesine yazılmıştım ama sıra çıkmadı. Diyaliz süreci gerçekten çok zordu. Herkesin organ bağışlamasını ve bu bilincin yaygınlaşmasını istiyorum.' diye konuştu.

Uzm. Dr. Işık Özgü: 'En İyi Tedavi Böbrek Nakliydi'

Operasyonu gerçekleştiren ekipten Uzm. Dr. Işık Özgü, 'Şeker hastalığına bağlı böbrek yetmezliği gelişen hastamız için tartışmasız en iyi tedavi yöntemi böbrek nakliydi. Bunun için ya canlı vericisi olacaktı ya da kadavradan bir bağış beklenecekti. Hastamız bu konuda şanslı azınlıktan biri oldu. Çünkü çok duyarlı bir canlı vericisi vardı. Damadı tam uyum sağladı. O da bir evlat tabii ki. Nereden baksanız çok güzel ve hayat kurtaran bir tesadüf oldu.' ifadelerini kullandı.

Pickt makale sonrası afişi — aile illüstrasyonlu ortak alışveriş listesi uygulaması