Kütahya'da toplu zehirlenme: 98 kişi hastaneye kaldırıldı
Kütahya'nın Merkez ilçesindeki Şule Mete Tetik Ortaokulu'nda düzenlenen gençlik şöleninde dağıtılan tavuklu pilav ve ayrandan yiyen 84'ü öğrenci 98 kişi, zehirlenme şüphesiyle hastaneye kaldırıldı. Kütahya Valiliği'nden yapılan açıklamaya göre, etkinlik sonrası mide bulantısı ve kusma şikayetleri baş gösterdi.
Etkinlik sonrası şikayetler başladı
Meydan Mahallesi'ndeki okulda düzenlenen şölende öğrenci ve velilere tavuk, pilav ve ayran ikram edildi. Bir süre sonra bazı öğrencilerde mide bulantısı ve kusma şikayetleri görüldü. Rahatsızlanan öğrenci ve veliler, kendi imkanları ve ambulanslarla Kütahya Şehir Hastanesi'ne kaldırıldı. Yetkililer, toplam 98 kişinin hastanede tedavi altına alındığını, bunlardan 84'ünün öğrenci, 14'ünün veli olduğunu bildirdi.
Sağlık durumları iyi, soruşturma sürüyor
Kütahya İl Sağlık Müdürlüğü, hastaneye başvuranların sağlık durumlarının iyi olduğunu ve tedavilerinin devam ettiğini açıkladı. Olayın ardından Kütahya Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından soruşturma başlatıldı. İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ekipleri, etkinlikte dağıtılan yiyeceklerden numune alarak incelemeye gönderdi. Zehirlenmenin kaynağının belirlenmesi için çalışmalar sürüyor.
Okulda gençlik şöleni düzenlenmişti
Şule Mete Tetik Ortaokulu'nda düzenlenen gençlik şölenine çok sayıda öğrenci ve veli katılmıştı. Etkinlikte dağıtılan tavuklu pilav ve ayranın ardından rahatsızlananlar oldu. Okul yönetimi, olayla ilgili olarak velileri bilgilendirdi ve gerekli tedbirlerin alındığını duyurdu. Kütahya Valisi, konuyla ilgili yakından ilgilendiklerini ve soruşturmanın titizlikle yürütüldüğünü ifade etti.



