Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif, ABD ve İran arasında imzalanan mutabakat zaptına ilişkin önemli açıklamalarda bulundu. Şerif, mutabakatın içeriğine dair net bir mesaj vererek, balistik füzelerin anlaşma kapsamında yer almadığını söyledi.
İslamabad Mutabakatı'nda Balistik Füze Yok
Şerif, İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan'ın Pakistan ziyareti sırasında düzenlenen delegeler düzeyindeki toplantıda konuştu. Pakistan'ın arabuluculuğunda imzalanan mutabakata değinen Şerif, "İslamabad mutabakatında balistik füzeler yok. Masada hiç olmadı. Gündemde hiç olmadı ve İran tarafı bunu hiç tartışmak istemedi." ifadesini kullandı.
Mutabakatı Sabote Etme Girişimleri
Şahbaz Şerif, dünyada mutabakatı sabote etmeye çalışanlar olduğunu belirterek, "İranlıların küllerinden yeniden doğup, şanının zirvesine ulaşmasını istemiyorlar." sözlerini sarf etti. Bu açıklama, anlaşmaya yönelik uluslararası baskıların varlığına işaret ediyor.
Çifte Standarda Tepki
Balistik füzeler konusunda da konuşan Şerif, "Şunu açıkça belirtmek istiyorum ki elbette çifte standart olamaz. Bazı ülkelerin balistik füzelere sahip olabileceği, İran'ın ise sahip olmaması gerektiği söylenemez. Bu tür bir ikiyüzlülüğü hazmedemezsiniz." değerlendirmesinde bulundu. Bu ifadeler, Pakistan'ın uluslararası ilişkilerde adalet ve eşitlik vurgusunu ön plana çıkarıyor.
Arabuluculuk Rolü ve Teşekkürler
Mutabakatın imzalanması sürecinde Pakistanlı yetkililerin üstlendiği göreve dikkat çeken Şerif, Pakistan'a desteklerinden dolayı Katar, Suudi Arabistan, Türkiye ve Mısır'a teşekkür etti. Şerif, "Pakistan, onur ve haysiyetin gerektirdiği şartlar altında kalıcı bir barış sağlanana kadar arabuluculuk rolünü sürdürecektir." diye konuştu. Bu açıklama, Pakistan'ın bölgesel barış ve istikrar için oynadığı aktif rolü teyit ediyor.



