ABD Enerji Bakanı Chris Wright, Hürmüz Boğazı'ndan son 24 saatte yaklaşık 72 gemi ve 20 milyon varil petrolün geçtiğini duyurdu. Wright, Reuters Küresel Enerji Forumu'nda yaptığı açıklamada, ABD ile İran arasında imzalanan mutabakat zaptının ardından boğazdaki trafiğin önemli ölçüde arttığını belirtti.
Mutabakat öncesi ve sonrası karşılaştırması
Wright, mutabakat zaptı imzalanmadan önce Hürmüz Boğazı'ndan günlük geçen petrol miktarının 7 milyon varil seviyesinde olduğunu, bugün ise bu rakamın 20 milyon varile ulaştığını ifade etti. Ayrıca boru hatları üzerinden yapılan sevkiyatlara da dikkat çeken Bakan, Basra Körfezi'nden çıkan petrol akışının çatışma öncesine kıyasla daha yüksek seviyede olduğunu ileri sürdü.
Mayın tehdidi ve normale dönüş
Wright, İran'ın gemi geçiş kanalına mayın döşemesinin Hürmüz Boğazı'nda akışı geciktirdiğini savundu. Tamamen normale dönmek için boğazın mayınlardan temizlenmesi gerektiğini belirten Bakan, bunun birkaç haftalık bir çalışma gerektirdiğini söyledi. ABD'nin İran ile bir anlaşma olsun ya da olmasın Körfez'den enerji akışını güvence altına alabileceğini vurgulayan Wright, "İran'ın bundan sonra Hürmüz Boğazı'nı kapatma kabiliyeti olmayacak. Bu kritik bir husus, onların en önemli kozuydu ve biz bu kozu ellerinden alıyoruz." dedi.



