Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif, İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan'ın Pakistan ziyareti sırasında yaptığı açıklamada, ABD ile İran arasında imzalanan İslamabad mutabakatında balistik füzelerin yer almadığını belirtti. Şerif, "İslamabad mutabakatında balistik füzeler yok. Masada hiç olmadı. Gündemde hiç olmadı ve İran tarafı bunu hiç tartışmak istemedi." ifadelerini kullandı.
Şerif: Çifte Standart Olmamalı
Pakistan'ın arabuluculuğunda varılan mutabakata ilişkin konuşan Başbakan Şerif, dünyada anlaşmayı sabote etmeye çalışanlar bulunduğunu belirterek, "İranlıların küllerinden yeniden doğup, şanının zirvesine ulaşmasını istemiyorlar." dedi. Balistik füze konusunda çifte standart eleştirisi yapan Şerif, "Şunu açıkça belirtmek istiyorum ki elbette çifte standart olamaz. Bazı ülkelerin balistik füzelere sahip olabileceği, İran'ın ise sahip olmaması gerektiği söylenemez. Bu tür bir ikiyüzlülüğü hazmedemezsiniz." değerlendirmesinde bulundu.
Pakistan'ın Arabuluculuk Rolü Devam Edecek
Şerif, mutabakat sürecinde Pakistanlı yetkililerin üstlendiği role dikkat çekerek, Katar, Suudi Arabistan, Türkiye ve Mısır'a desteklerinden dolayı teşekkür etti. Pakistan'ın arabuluculuk rolünü sürdüreceğini vurgulayan Şerif, "Pakistan, onur ve haysiyetin gerektirdiği şartlar altında kalıcı bir barış sağlanana kadar arabuluculuk rolünü sürdürecektir." şeklinde konuştu.



