Dışişleri Bakanı Hakan Fidan, Katar Başbakanı ve Dışişleri Bakanı Muhammed bin Abdurrahman Al Sani ile bir telefon görüşmesi gerçekleştirdi. Görüşmede, ABD ile İran arasında dün İsviçre'de ilk oturumu yapılan barış müzakereleri ele alındı.
ABD-İran barış müzakereleri masaya yatırıldı
Dışişleri Bakanlığı kaynaklarından edinilen bilgiye göre, Fidan ve Al Sani, söz konusu müzakerelerin ilk turu hakkında kapsamlı değerlendirmelerde bulundu. Görüşmede, bölgesel barış ve istikrar açısından kritik öneme sahip bu sürecin detayları ele alındı.
Görüşmenin içeriği
İki lider, ABD ve İran arasındaki barış görüşmelerinin ilerleyişi ve olası sonuçları üzerinde durdu. Katar'ın bu süreçteki arabuluculuk rolü de değerlendirildi. Görüşmenin samimi bir ortamda geçtiği belirtildi.
Bölgesel etkiler
ABD-İran müzakereleri, Orta Doğu'da tansiyonun düşürülmesi ve diplomatik çözüm arayışları açısından büyük önem taşıyor. Türkiye ve Katar, bölgesel barışa katkı sağlamak amacıyla bu tür görüşmeleri yakından takip ediyor.



