İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan, Pakistan'ın başkenti İslamabad'da düzenlediği basın toplantısında, ABD ile devam eden müzakerelere ilişkin önemli açıklamalarda bulundu. Pezeşkiyan, İran'ın balistik füze kapasitesinin asla müzakere masasına getirilmeyeceğini kesin bir dille ifade etti.
ABD'ye güven yok, diyalog kapısı açık
Pezeşkiyan, “Müzakereler sırasında bize iki kez saldırdığı için ABD'ye güvenmiyoruz, ancak yine de diyaloğa ve barışa hazırız” dedi. İran lideri, önümüzdeki müzakerelerde ülkenin güçlü yanlarını koruyacaklarını vurgulayarak, “Balistik füzelerle ilgili hiçbir müzakere yapılmadı ve yapılmayacak da” ifadelerini kullandı.
Pakistan'ın arabuluculuk çabaları takdir edildi
Pezeşkiyan, Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif ve Genelkurmay Başkanı Asim Munir'in müzakerelerde büyük çaba sarf ettiğini belirterek, “Müzakereleri kolaylaştırma ve mutabakat zaptına varılmasında Pakistan'ın rolünü takdir ediyoruz” dedi. Ayrıca, Batı Asya bölgesinde ilerlemenin barışa, güvenliğe ve bölgesel işbirliğine bağlı olduğuna inandığını dile getirdi.
İran'ın tutumu net: Füze programı pazarlık konusu değil
Pezeşkiyan'ın bu açıklamaları, İran'ın nükleer müzakerelerdeki katı tutumunu bir kez daha ortaya koydu. Tahran yönetimi, balistik füze programını ulusal güvenliğin ayrılmaz bir parçası olarak görüyor ve bu konuda herhangi bir taviz vermeyeceğini defalarca dile getirmişti. ABD ise İran'ın füze programını nükleer anlaşmanın bir parçası haline getirmek istiyor ancak İran bu talebi reddediyor.
İran ile ABD arasındaki dolaylı müzakereler, Pakistan'ın arabuluculuğunda devam ediyor. Pezeşkiyan'ın açıklamaları, müzakerelerin henüz somut bir ilerleme kaydetmediğini gösteriyor. İran Cumhurbaşkanı, ülkesinin diyaloğa açık olduğunu ancak kırmızı çizgilerinin bulunduğunu vurguladı.



