Gürsoy Vakfı, kültürel mirasın korunması ve gelecek nesillere aktarılması amacıyla yürüttüğü çalışmalar kapsamında, Mimar Sinan'ın Süleymaniye Camii'nin restorasyonu sırasında ortaya çıkan vakfiyesindeki vasiyetini her yıl Muharrem ayının 10'unda Aşure Günü etkinliğiyle yaşatıyor. Vakıf, Süleymaniye Camii'nin gölgesinde, Kanuni Sultan Süleyman'ın ihsanı olarak anılan aşureyi, camiyi ziyaret eden yerli ve yabancı misafirlere dağıtarak paylaşmanın ve bereketin simgesini sürdürüyor.
Dua ve Aşure Dağıtımı
Bu kapsamda dün Mimar Sinan'ın kabri başında edilen dua sonrası Fatih Belediye Başkanı Mehmet Ergün Turan, İlim Yayma Vakfı Mütevelli Heyeti Başkanı Necmeddin Bilal Erdoğan, AK Parti Mersin Milletvekili Nureddin Nebati, İstanbul Müftüsü Emrullah Tuncel ve Gürsoy Vakfı Başkanı Hasan Gürsoy, vatandaşlara aşure dağıttı. Etkinlik, vakfiyede yazılı olduğu şekilde, hatimler ve dualarla gerçekleştirildi.
16 Yıllık Gelenek
Gürsoy Vakfı Başkanı Hasan Gürsoy, Mimar Sinan'ın vasiyetini 16 yıldır yerine getirdiklerini belirterek, bu geleneği ömürleri boyunca sürdürmeyi arzu ettiklerini söyledi. Vakfiyede yer alan talimatlar doğrultusunda vakıf gelirlerinden yapılan yardımların her yıl Muharrem ayının 10'unda hatimler ve dualarla yerine getirildiğini anlatan Gürsoy, “Her yıl cami görevlileri tarafından hatimler okunuyor, ardından türbe başında dualar ediliyor. Sonra da aşure ve yemek ikram ediliyor. Süreç, vakfiyede yazıldığı şekliyle devam ediyor” diye konuştu.
Teşekkür ve Destek
Fatih Belediye Başkanı Mehmet Ergün Turan da Mimar Sinan'ın vasiyetini yaşatan Gürsoy Vakfı'na teşekkür etti. Etkinlik, kültürel mirasın korunması ve paylaşma kültürünün yaşatılması açısından önem taşıyor. Vakıf, bu geleneği gelecek nesillere aktarmak için çalışmalarına devam ediyor.



