Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, İngiltere temasları kapsamında Londra'da Sıfır Atık Vakfı Bilgilendirme Toplantısı'na katıldı. Toplantı, Londra Büyükelçiliği ev sahipliğinde gerçekleştirildi.
Toplantıya Katılım ve Görüşmeler
Bakan Bayraktar, toplantıya Londra Büyükelçisi Osman Koray Ertaş, Sıfır Atık Vakfı Başkanı Samed Agırbaş ve Londra'daki sivil toplum kuruluşu temsilcileriyle birlikte katıldı. Toplantıda, Emine Erdoğan'ın himayelerinde küresel bir marka haline gelen Sıfır Atık vizyonu ve stratejileri paylaşıldı.
Enerji Verimliliği ve İş Birliği
Bakan Bayraktar, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, toplantıda çevre, iklim ve enerji verimliliği konularındaki ortak çalışma alanları ve iş birliklerinin ele alındığını belirtti. Ayrıca, küresel krizler çağında enerji arz güvenliğini sağlamanın ve dışa bağımlılığı sona erdirmenin kritik olduğunu vurguladı.
Türkiye'nin Enerji Hedefleri
Bayraktar, Türkiye'nin nükleer enerjiden yenilenebilir kaynaklara, yerli üretim hamlelerinden karbon nötr ekonomi hedefine kadar daha güçlü bir altyapıyla donatıldığını ifade etti. Bu kapsamda, Sıfır Atık vizyonunun enerji verimliliği ile ayrılmaz bir bütün olduğuna dikkat çekti.



