Bakan Bayraktar: Temiz Gelecek İçin Çalışmaya Devam Edeceğiz
Bakan Bayraktar: Temiz Gelecek İçin Çalışacağız

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Birleşmiş Milletler (BM) Genel Sekreteri Antonio Guterres ile Londra'da bir araya gelerek küresel iklim krizine karşı ortak mücadele ve sürdürülebilir enerji politikalarını görüştü. Görüşmeye Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum da katıldı.

Adil Küresel Enerji Dönüşümü Vurgusu

Bayraktar, sosyal medya platformu X üzerinden yaptığı açıklamada, görüşmede gelişmekte olan ülkeler için adil bir küresel enerji dönüşümünün önemini ve sürdürülebilirlik konusunda atılması gereken somut adımları kapsamlı şekilde ele aldıklarını belirtti. Bakan, "Enerji arz güvenliği ile çevre politikalarının birbirini güçlü bir şekilde tamamladığı bir ortaklıkla sürdürülebilir ve daha temiz bir gelecek inşa etmek için çalışmaya devam edeceğiz" dedi.

Türkiye'nin Yenilenebilir Enerji Hedefleri

Toplantıda Türkiye'nin enerji politikalarına ilişkin detaylı bilgi veren Bayraktar, "Enerjide Tam Bağımsız Türkiye vizyonumuzdan, yenilenebilir enerji kurulu gücünde ulaştığımız seviyeden, 2035 yılına kadar bu kapasiteyi üç katına çıkarma hedefimizden ve enerji verimliliğine yönelik yatırımlarımızdan bahsettik" ifadelerini kullandı.

Geniş Pickt afişi — Telegram için ortak alışveriş listesi uygulaması

2053 Net Sıfır Emisyon ve COP31 Vizyonu

Bayraktar, Türkiye'nin 2053 Net Sıfır Emisyon ve yeşil kalkınma hedefleri ile COP31 Dönem Başkanlığı vizyonu doğrultusunda kararlılıkla hareket ettiğini vurguladı. Bakan, bu hedefler doğrultusunda enerji arz güvenliği ve çevre politikalarının birbirini tamamlayan bir ortaklıkla sürdürülebilir ve daha temiz bir gelecek inşa etmek için çalışmaya devam edeceklerini sözlerine ekledi.

Pickt makale sonrası afişi — aile illüstrasyonlu ortak alışveriş listesi uygulaması