Beşiktaş GAİN Spor Kompleksi'nde gerçekleşen medya gününde Türkiye Basketbol Federasyonu (TBF) Başkanı Hidayet Türkoğlu, Sportif Direktör Alper Yılmaz, Başantrenör Ergin Ataman, milli oyuncular Alperen Şengün ve Cedi Osman basın mensuplarına açıklamalarda bulundu.
Hidayet Türkoğlu: Hedef 2027 Dünya Şampiyonası
Türkoğlu, Avrupa Şampiyonası'ndaki başarının ardından milli takımın pencere maçlarındaki performansından gurur duyduklarını belirtti. “Avrupa Şampiyonası'nda elde ettiğimiz ikincilikten sonra milli takımımızın pencerelere başladıkları süreçten bu yana gösterdikleri basketbol gerçekten bizleri gururlandırıyor” dedi. Önümüzdeki iki maçın grubu lider bitirmek ve bir sonraki aşamada avantaj sağlamak için kritik olduğunu vurgulayan Türkoğlu, “Bu iki maçı kazandığımız takdirde hem grubu lider bitirmemiz hem de öbür grup aşamasında çok avantajlı duruma geleceğiz” ifadelerini kullandı. Türkoğlu, “Hedefimiz 2027 Dünya Şampiyonası'nda Katar'da olabilmek” diyerek takımın sorumluluk bilinciyle sahaya çıkacağına inandığını söyledi.
Türkoğlu, Türk basketbolunun kulüpler düzeyindeki başarısına da değindi: “Son sekiz yıla baktığınız zaman ülkemize gerçekten Avrupa'nın en büyük kupaları geldi. Kulüplerimiz neredeyse artık her yıl bir organizasyonda final oynayacak noktasına geldi.” Bu başarıların kulüplerin doğru yapılanması sonucu elde edildiğini belirtti.
Alper Yılmaz: Bu Pencereyi 6 Galibiyetle Tamamlamak İstiyoruz
Sportif Direktör Alper Yılmaz, FIBA 2027 Elemeleri'nde hedeflerini açıkladı: “Bu pencereyi 6 galibiyetle tamamlamak istiyoruz. Bu ancak yolun yarısı ediyor. Ondan sonra oynayacağımız ağustos, kasım ve şubattaki pencerelerle Dünya Kupası'na gidip gitmeyeceğimiz belli olacak.” Yılmaz, Bosna Hersek ve İsviçre maçlarının önemine dikkat çekerek, “Umuyorum ikide iki yaparız” dedi.
Ergin Ataman: Avrupa'nın En Formda Takımıyız
Başantrenör Ergin Ataman, takımın son durumunu değerlendirdi: “Grupta şu anda namağlup durumdayız. Dört maçımızı da kazandık. Özellikle iki Sırbistan galibiyeti bize ciddi bir avantaj sağladı. EuroBasket'teki Avrupa ikinciliğiyle şu anda Avrupa basketbolunda sıralamalarda birinci basamakta gösteriliyoruz. Avrupa'nın en iyi, en formda takımı olarak gösteriliyoruz.” Ataman, Bosna Hersek deplasmanının zorlu geçeceğini ancak mutlak galibiyet parolasıyla gittiklerini belirtti. “Hedefimiz bu iki maçı da kazanıp bir üst tura 6 galibiyetle çıkmak” dedi.
Ataman, 17 Yaş Altı Milli Takımı'ndan oyuncu çağrılmasıyla ilgili olarak, “FIBA 17 Yaş Altı Dünya Kupası olmasaydı bir veya iki oyuncuyu aday kadroya çağırmayı düşünüyordum ama aynı tarihe denk geldi. Bir sonraki ağustos kamp döneminde Ömer Kutluay ve Darius Karutasu'yu değerlendirebiliriz” ifadelerini kullandı.
Alperen Şengün: Grubu Namağlup Bitirmek İstiyoruz
NBA oyuncusu Alperen Şengün, “Gruptan lider çıkmayı garantilesek de önümüzde iki maç var. Grubu namağlup bitirip diğer gruba avantajlı gitmek istiyoruz. En iyi şekilde hazırlanıp Bosna Hersek'e gidip sonra seyircimizin önünde maçları kazanmak istiyoruz” dedi.
Cedi Osman: Bu İki Maç Çok Önemli
Cedi Osman ise şöyle konuştu: “Çok önemli iki maça çıkacağız. Şu ana kadar 4'te 4 yaptık ve bir sonraki gruba galibiyetleri taşımak adına bu pencereyi de 2'de 2 ile kapatmak istiyoruz. Bosna Hersek karşılaşması çok zor olacak, kendi taraftarlarının önünde iyi basketbol oynayan bir takıma karşı oynayacağız. Tekrardan aynı gücümüzle bu iki maçı da kazanarak çok önemli bir avantaj elde etmek istiyoruz.”



