Cumhurbaşkanlığı Siber Güvenlik Başkanlığı (SGB), NATO Zirvesi öncesinde 81 il valiliğine kritik altyapıların siber saldırılara karşı dayanıklılığının güçlendirilmesi amacıyla bir yazı gönderdi. Bu kapsamda, Türkiye genelinde siber alarm durumuna geçildi.
Kritik Altyapılar Güçlendirilecek
Yazıda, kritik kamu hizmetleri başta olmak üzere, kritik altyapılarda meydana gelebilecek siber güvenlik zafiyetlerinin tespit edilmesi ve bu zafiyetlere yönelik siber tehditlerin bertaraf edilmesi için gerekli çalışmaların başlatıldığı belirtildi. Kurum ve kuruluşların sorumluluğunda bulunan dijital altyapı ve hizmetler, internet erişim altyapıları, haberleşme sistemleri, veri merkezleri, bulut bilişim hizmetleri ve organizasyonla doğrudan veya dolaylı ilişkili tüm bilişim varlıklarının güvenlik seviyeleri gözden geçirilecek.
Siber Tehditlere Karşı Önlemler
SGB, siber güvenlik olaylarının önlenmesi ve olası saldırılara karşı hızlı müdahale edilmesi için valiliklere talimatlar verdi. Ayrıca, kamu kurumları ve kritik altyapı işletmecilerinin siber güvenlik personelinin teyakkuzda olması istendi. Bu önlemlerle, NATO Zirvesi süresince Türkiye'nin siber savunmasının en üst düzeyde tutulması hedefleniyor.



